Google Glass

Google Glass mogą powrócić. Gigant przejął nowy startup

Okulary rozszerzonej rzeczywistości Google Glass były świetnym projektem, ale powstały w czasach, kiedy technologia mogła nie być gotowa na ich debiut. Producent ma teraz szansę ponownie zaszarżować na rynku, a pomóc mu w tym ma właśnie zakupiony startup.

Google Glass może powrócić

W sieci pojawiły się informacje dotyczące przejęcia startupu Raxium przez Google. Ta niewielka firma zlokalizowana w Kalifornii zajmuje się rozwojem technologii microLED na potrzeby zastosowań, takich jak rozszerzona rzeczywistość.

I choć cena transakcji nie została podana do publicznej wiadomości, podejrzewa się, że nie była niska – wartość Raxium była wyceniana na około miliard dolarów! Nic w tym dziwnego, w końcu branża, którą zajmuje się ten startup, nie jest ani tania, ani łatwa. MicroLED-y do urządzeń, takich jak okulary AR oraz gogle VR, są niezwykle gorącym towarem na rynku, co z pewnością dostrzegło Google.

W jaki sposób gigant ma zamiar wykorzystać rozwiązania, nad którymi pracowano w Raxium? Firma nie chwali się swoimi zamiarami publicznie, lecz wśród plotek nieustannie przebija się temat Google Glass, czyli inteligentnych okularów AR, które nigdy nie miały okazji trafić do szerszej publiczności.

Możliwe, że brakującym elementem tego urządzenia były wysokiej jakości zminiaturyzowane diody LED, co uzasadniałoby nabycie nowego startupu przez Google.

Raxium micro LED
(fot. Raxium)

Niewykluczone, że Google Glass nareszcie powrócą i tym razem zaoferują znacznie więcej niż dotychczasowe wersje testowe urządzenia. Swego czasu gigant był bardzo mocno zaangażowany w ten projekt, więc możliwe, że w trakcie tej kilkuletniej przerwy dostosowywano również inne aspekty inteligentnych okularów.

Google z pewnością nie chce pozostawać w tyle, podczas gdy inni producenci pełną parą rozwijają kolejne elementy swoich platform, przygotowując się na wejście metaverse. Posiadanie zaawansowanych okularów AR w ofercie mogłoby być niesamowicie wartościowe dla producenta, w szczególności, że inni producenci również aktualnie mocno inwestują w rozwój rozszerzonej, mieszanej i wirtualnej rzeczywistości.