Laska NextGuide prowadzi użytkowników wokół przeszkód za pomocą wbudowanej kamery, dzięki czemu mogą poruszać się w przestrzeni sprawniej.
Inteligentne urządzenia zmieniają życie pacjentów
Medycyna rozbudowuje swój arsenał o proste, przynajmniej z pozoru, urządzenia zdolne do znacznej poprawy jakości życia pacjentów. Stymulatory mięśni, generatory impulsów do walki z depresją, wkładki monitorujące najdrobniejsze oznaki Alzheimera, proste filtry zwiększające szanse poczęcia czy wkładki mapujące miejsca ucisku. Dzisiejsza innowacja natomiast przybywa prosto z Politechniki Federalnej w Zurychu, na którym studenci skonstruowali inteligentną pomoc dla niewidomych.
Zainspirowani sytuacją niewidomych kolegów z klasy zmagających się z obsługą klasycznych lasek pomagających w chodzeniu, studenci stworzyli i są obecnie na etapie komercjalizacji nowego urządzenia za pośrednictwem firmy NextGuide. Sama laska składa się ze składanego słupka z włókna węglowego przymocowanego do uchwytu, który zawiera kamerę 160 stopni skierowaną do przodu, dotykowy siłownik, fizyczny wskaźnik dotykowy, który obraca się w lewo lub w prawo oraz mikroprocesor.
Laska, która sprawnie Cię poprowadzi
Gdy użytkownik idzie z laską, kamera skanuje otoczenie przed nim. Algorytm uczenia maszynowego w procesorze analizuje obrazy około 100 razy na sekundę, sprawdzając nie tylko obecność przeszkód, ale także oznaczając drzwi, schody i przejścia dla pieszych.
Gdy wykryta zostanie zbliżająca się przeszkoda, uchwyt wibruje, aby zwrócić uwagę użytkownika. Dodatkowo jego wskazówka wychyla się w kierunku, w którym należy iść, aby ominąć przeszkodę – użytkownik czuje ruch wskazówki, cały czas trzymając na niej kciuk. Dodatkowo, gdy kamera wykryje przed użytkownikiem drzwi, klatkę schodową lub przejście dla pieszych, laska ostrzega go o ich obecności za pomocą różnych sygnałów wibracyjnych w uchwycie. W razie potrzeby użytkownik może również wybrać alerty dźwiękowe.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy innowacyjny produkt zostanie skierowany do masowej produkcji, ale zainteresowani mogą już wpisać się do bazy kontaktowej startupu.