Przedsiębiorstwo Meta pochwaliło się nową edycją swojego gadżetu. Inteligentne okulary Ray-Ban Meta otrzymały odświeżone funkcje oraz pojawiły się w nowych wersjach kolorystycznych.
Ray-Ban Meta ze sztuczną inteligencją
Inteligentne okulary nie są jeszcze tak popularne, jak mogłyby być. To jednak nie zniechęca producentów do poszerzania swojego portfolio w dziedzinie tych ubieralnych urządzeń. Jednym z nich jest oczywiście Meta, która w zeszłym roku wypuściła na rynek inteligentne okulary Ray-Ban drugiej generacji.
Ten na pierwszy rzut oka niewyróżniający się sprzęt został wyposażony w funkcje pozwalające na przechwytywanie treści ze smartfona. Co więcej, urządzenie to pełni też rolę słuchawek. Jednak producent prawdopodobnie uznał, że to za mało. Teraz do gamy urządzeń dołącza odświeżona wersja Ray-Ban Meta, która zasilana jest multimodalną sztuczną inteligencją.
Dzięki najnowszym funkcjom AI użytkownik może teraz poprosić inteligentne okulary o rozpoznanie obiektów znajdujących się przed nim, a wszystko to za sprawą polecenia „Hey Meta, look and tell me…”. Szczęśliwy posiadacz Ray-Banów może np. zapytać sprzęt, na jaką patrzy roślinę, zwierzę czy rzecz (np. samochód), a także poprosić o przetłumaczenie tekstu w obcym języku. Zasada działania jest prosta – można ją porównać do Obiektywu Google, w którym to przesyłamy zdjęcie, a oprogramowanie generuje wyjaśnienie dla zainteresowanego.
Inteligentne okulary w nowej odsłonie
To jednak nie koniec innowacji na temat gadżetu Ray-Ban Meta. Dotychczas dostępne wersje to klasyczne oprawki Wayfarer, oraz okrągła edycja Headliner. Teraz do tej listy dołącza również nowość – Skyler, która przybrała kształt „kocich oczu”. Dodatkowo każda z odsłon pojawia się także w nowych kolorystykach, a Meta już teraz zdradza, że poszerzy swoje portfolio jeszcze w ciągu nadchodzącego lata.
Poza obsługą multimodalnej sztucznej inteligencji inteligentne okulary mogą nagrywać wideo podczas bezpośrednich rozmów w serwisie WhatsAppie oraz Messengerze. Oznacza to, że bez użycia rąk można pokazać osobie po drugiej stronie „słuchawki” obiekty, które ma przed sobą użytkownik. Opcja ta ma być wprowadzana stopniowo, a Mark Zuckerberg zaprezentował ją już na łamach serwisu Instagram.
Jak wynika z informacji, nowości obsługiwane są w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Niemiec, Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Włoch, a także USA, Kanady i Australii.