Hulajnoga Aima (źródło: arma-ev.com)
Hulajnoga Aima (źródło: arma-ev.com)

Ta hulajnoga o wadze 4,5 kg z łatwością zmieści się w plecaku

W świecie nowoczesnych rozwiązań transportowych, japońska firma Shimizu wprowadza nowy wymiar mobilności miejskiej. Jej najnowszy projekt, hulajnoga elektryczna, wyróżnia się nie tylko kompaktowymi wymiarami, ale i niezwykłą funkcjonalnością. Ten pojazd o wadze zaledwie 4,5 kg można złożyć do niewielkich rozmiarów, dzięki czemu jest wyjątkowo praktycznym rozwiązaniem w zatłoczonych miastach.

Hulajnoga, którą można wziąć pod pachę

Arma nie jest pierwszą hulajnogą o tak niewielkich wymiarach. Jej poprzednik, Blizwheel, także imponował wagą zaledwie 4 kg i kompaktowymi rozmiarami. Jednak to, co wyróżnia ten gadżet, to dodatkowe funkcje, które zwiększają jego użyteczność – między innymi unikalny mechanizm składania. Dzięki kilku ruchom (w około 30 sekund), urządzenie można złożyć do niezwykle kompaktowych rozmiarów, które umożliwiają przenoszenie go w torbie czy plecaku, nawet jeśli zabierzemy ze sobą dodatkową baterię.

Hulajnoga Aima (źródło: arma-ev.com)
Hulajnoga Aima (źródło: arma-ev.com)

Oprócz innowacyjności, warto zwrócić uwagę również na bezpieczeństwo użytkowania. Pojazd wyposażono w przyciski przyspieszenia i hamowania na kierownicy oraz centralny wyświetlacz, który pokazuje prędkość i poziom naładowania baterii. Hulajnogą mogą jeździć osoby ważące do 100 kg.

Shimizu szacuje, że każdy akumulator litowy 3,5 Ah i 36 V może zasilać silnik o mocy 250 W na dystansie od 11 do 14,5 km, przy czym Arma jest wciąż w fazie prototypu i ostateczne specyfikacje mogą ulec zmianie. Prędkość maksymalną szacowano na 24 km/h. Akumulator znajduje się w środkowej części korpusu, łączącej rurę kierowniczą hulajnogi z platformą na stopy. Można go szybko i łatwo wyjąć w celu naładowania w ciągu około dwóch godzin przez USB-C.

Hulajnoga Aima (źródło: arma-ev.com)
Hulajnoga Aima (źródło: arma-ev.com)

Pierwsze kroki ku produkcji

Shimizu prezentowało pierwszy prototyp Arma na Targach Mobilności w Japonii w październiku i niedawno uruchomiło kampanię na Kickstarterze, aby zebrać fundusze na dalsze doskonalenie produktu. Firma planuje testować drugi prototyp w 2024 roku, z zamiarem wprowadzenia go do produkcji.

Na ten moment hulajnoga dostępna jest w przedsprzedaży z jedną baterią, w cenie startowej około 3705 złotych, co stanowi około 40% zniżki od przewidywanej ceny detalicznej. Istnieje także możliwość dokupienia dodatkowej baterii za około 800 złotych.