We Francji rusza właśnie pilotażowy projekt sieci sklepów Carrefour. W ramach usługi kurier będzie dostarczał jedzenie prosto do naszej lodówki, gdy nie będzie nas w domu. Jak to możliwe?
W jaki sposób kurier miałby dotrzeć do naszej lodówki?
Część klientów sieci Carrefour może wziąć udział w pilotażowym projekcie, którego partnerem jest Assa Abloy. To producent inteligentnych zamków do drzwi, dzięki którym dostawca będzie mógł wejść do domu i zostawić świeże zakupy w prywatnej lodówce klienta.
Jak wygląda przebieg dostarczenia jedzenia?
Klient robi zakupy przez internet na stronie sieci Carrefour. Godzinę przed planowanym dostarczeniem zakupów kurier otrzymuje tymczasowo ważny kod, dzięki któremu możliwe jest otwarcie inteligentnego zamka w domu klienta.
Oczywiście, klient dostaje potwierdzenie w formie zdjęcia produktów w lodówce, które przesyła kurier w momencie dostarczenia zakupów do mieszkania, a także godzinę, o której nastąpiło otwarcie i zamknięcie inteligentnego zamka do domu czy mieszkania.
Co w rzeczywistości może to zmienić?
Sieć Carrefour umożliwia taką formę zakupów, aby można było rozłożyć dostawy w czasie. Na ten moment nieobecność domowników podczas dostarczenia świeżych produktów dyskwalifikuje dostawę przez konieczność chłodzenia jedzenia. To generuje mnóstwo problemów, jak chociażby opóźnienia przez zbyt dużą liczbę dostaw w jednym czasie oraz ograniczoną liczbę kurierów.
Firma Carrefour to pierwsza francuska sieć, która zdecydowała się zaoferować tego rodzaju formę dostarczania jedzenia, choć opcja jest już znana dla klientów Amazona i Walmartu w USA oraz ICA w Szwecji.