Firma LG Electronics jeszcze bardziej ulepszyła swojego inteligentnego robota. CLOi ServeBot ma być teraz dostosowany do większej liczby rodzajów nawierzchni, a także wspomagać klientów tam, gdzie pojawia się niedobór personelu.
Asystent klientów w ulepszonej formie
Robot LG CLOi ServeBot jest osobistym asystentem klientów, który po raz pierwszy został pokazany w 2020 roku. Zadaniem maszyny jest niesienie pomocy dla ludzi w miejscach użyteczności publicznej, pojawia się już w bibliotekach, restauracjach i muzeach, a także w szpitalach czy biurowcach, gdzie bez obecności człowieka jest w stanie przekazać podstawowe informacje lub wskazać drogę, a także wyświetlać wybrane przez właściciela filmy, obrazy, tekst czy menu lub akcje promocyjne.
Nowy model otrzymał 6-kołowe niezależne zawieszenie, dzięki czemu ruch robota jest bardziej płynny i stabilny, bez względu na powierzchnię po jakiej jedzie. Oznacza to, że maszyna nada się teraz dużo lepiej do transportu płynnych posiłków i napojów, nawet przy pokonywaniu nachylenia.
CLOi został wyposażony w czujnik LiDAR oraz kamerę 3D, co bezpośrednio wpływa na jakość poruszania się, ale również bezpieczeństwo przechodzących obok urządzenia osób.
LG CLOi ServeBot pomieści więcej artykułów i nie rozleje zupy
Nowy model LDLTR30 został wyposażony w trzy łatwo dostępne półki o regulowanej wysokości i nieco pojemniejszych wymiarach w porównaniu do poprzedników. Ponadto robot ma szufladę główną, w której można umiejscowić przedmioty o masie rzędu do 40 kilogramów.
Odświeżona wersja CLOi ServeBot została wyposażona również w górne kieszenie oraz uchwyty na kubki, a także dodatkową szufladkę, przeznaczoną na serwetki czy przybory kuchenne.
Przód robota zwieńczony został ekranem o przekątnej 10,1 cala, a jego inteligencja przewyższa poprzednie modele. Operator, zajmujący się obsługą maszyny, może regulować autonomiczną pracą wykonywaną przez urządzenie, a także dostosowywać go do potrzeb pojawiających się w konkretnym miejscu.