(źródło: Burda Media Polska)
(źródło: Burda Media Polska)

Redaktorzy National Geographic i Elle korzystają z AI do pisania artykułów

Jedna z największych firm mediowych w Polsce, znana jako Burda Media Polska, korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji jako formy wsparcia dla redaktorów. W jaki sposób AI wspomaga codzienną pracę redakcji?

Doświadczenie w połączeniu ze sztuczną inteligencją

Burda Media Polska jest ogromnych rozmiarów firmą mediową, która dba o liczne treści z rodzaju lifestyle na terenie naszego kraju. Ponad 30-letnie doświadczenie i blisko 13 milionów czytelników każdego miesiąca jest teraz wspierane przez narzędzia sztucznej inteligencji.

W składzie portfolio tego przedsiębiorstwa można wymienić między innymi Elle.pl, Glamour.pl, National-geographic.pl, Wizaz.pl, Polki.pl, Kobieta.pl, Party.pl, Viva.pl, MamoToJa.pl, Gotujmy.pl, MojeGotowanie.pl czy też PrzeslijPrzepis.pl. Firma wydaje także magazyny w formie tradycyjnej, a wśród nich należy wspomnieć o ELLE, ELLE Decoration, Glamour, National Geographic, National Geographic Traveler czy też VIVA! Jak informuje portal wirtualnemedia.pl, liczni redaktorzy i dziennikarze są od niedawna wspierani narzędziami sztucznej inteligencji.

National Geographic Polska i inne redakcje wspierane przez AI

Maciej Klepacki, który w lipcu zeszłego roku został prezesem Burda Media Polska, poinformował, iż sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w obszarach odpowiedzialnych za tworzenie treści. Dzięki potencjałowi AI możliwe jest szybsze realizowanie prac w redakcji, zarówno w researchu, jak i wybieraniu odpowiednich grafik, tworzenia leadu czy generowaniu automatycznych tłumaczeń.

Sztuczna inteligencja jest coraz szerzej wykorzystywana w pracach medialnych. Od 22 lipca br. głosowy bot o imieniu Basia stał się ikoną Radia Piekary, który przez całe wakacje powracał ze swoją sobotnią audycją. Słuchacze mają szansę zapoznać się z botem aż do pierwszej soboty września.