Osobisty asystent AI w Nest Banku trafi niebawem w ręce pierwszych klientów w ramach pilotażu. Użytkownicy będą mogli w dowolnym momencie zapytać bota o obsługę konta czy sugestie związane z zarządzaniem finansami osobistymi.
Boty AI w usługach i finansach
Sztuczna inteligencja stała się niezwykle popularna. Wielu użytkowników Internetu każdego dnia pyta swoje ulubione chatboty o różnorodne informacje. Tacy pomocnicy stają się pomocni w pracy, nauce czy codziennym poznawaniu świata. Zainteresowanie AI szczególnie wzrosło w zeszłym roku, kiedy to firma OpenAI pokazała swoje narzędzie oparte o model GPT. Teraz sztuczna inteligencja coraz bardziej rozpowszechnia się m.in. w usługach, takich jak bankowość.
Nest Bank to instytucja założona prawie 30 lat temu, która właśnie unowocześnia się dla swoich klientów. Już niebawem w ręce posiadaczy kont trafi asystent AI, oparty o model językowy GPT-4. N!Asystent to narzędzie, dzięki któremu możliwe jest przeprowadzanie analizy wydatków czy też wykonywanie operacji bankowych. Z funkcji tych będzie można korzystać w dowolnym momencie oraz za pomocą komunikatów głosowych.
Nest Bank z nową technologią dla klientów
Zapowiadany asystent AI wspomoże klientów w bieżących sprawach, wygeneruje wskazówki dotyczące załatwień w banku, a także udzieli wsparcia w zarządzaniu finansami osobistymi. Chatbot podpowie też jak wiele pieniędzy trzeba odłożyć na urlop, uratuje środki osoby, która zagubiła swoją kartę płatniczą, a nawet umożliwi szybkie i proste zlecenie przelewu. Jak zapowiada bank, bot ma być sukcesywnie rozwijany, dzięki czemu klienci zyskają dostęp do jeszcze dłuższej listy funkcji.
N!Asystent AI będzie dostępny przez 24 godziny na dobę. Znajdziemy go bezpośrednio w aplikacji bankowej. Póki co planowane jest uruchomienie pilotażowej wersji, skierowanej do ograniczonej grupy wybranych klientów. Osobisty asystent bankowy ma na bieżąco pomagać w rozwiązywaniu prostych i bardziej zaawansowanych problemów, a także stać się natychmiastowym kontaktem, który w przyszłości ograniczy oszustwa finansowe.
Planowany asystent AI to nie pierwszy bot, który działa w Nest Banku. Pierwsze narzędzie już od prawie roku wspomaga pracowników. Wśród jego zadań znalazło się m.in. generowanie kodu programistycznego, sporządzanie wewnętrznych regulacji, a także komunikowanie się czy tłumaczenia. Jak twierdzi wiceprezeska Nest Banku, instytucja była jedną z pierwszych na świecie, która mogła testować Copilota.
W pierwszej fazie wdrażania asystenta AI lista klientów, którzy zyskają możliwość uczestnictwa w pilotażu, zostanie wybrana przez bank. Planowane jest także uruchomienie listy oczekujących dla osób, które nie zostały zaproszone do uczestnictwa w testach, jednak chciałyby z nich skorzystać.