Osobisty asystent AI w Nest Banku trafi niebawem w ręce pierwszych klientów w ramach pilotażu. Użytkownicy będą mogli w dowolnym momencie zapytać bota o obsługę konta czy sugestie związane z zarządzaniem finansami osobistymi.
Boty AI w usługach i finansach
Sztuczna inteligencja stała się niezwykle popularna. Wielu użytkowników Internetu każdego dnia pyta swoje ulubione chatboty o różnorodne informacje. Tacy pomocnicy stają się pomocni w pracy, nauce czy codziennym poznawaniu świata. Zainteresowanie AI szczególnie wzrosło w zeszłym roku, kiedy to firma OpenAI pokazała swoje narzędzie oparte o model GPT. Teraz sztuczna inteligencja coraz bardziej rozpowszechnia się m.in. w usługach, takich jak bankowość.
![Nest Bank zapowiada asystenta AI opartego o GPT-4 Asystent AI (źródło: Nest Bank)](https://oiot.pl/wp-content/uploads/2024/03/asystent-ai-w-nest-banku-6.jpg)
Nest Bank to instytucja założona prawie 30 lat temu, która właśnie unowocześnia się dla swoich klientów. Już niebawem w ręce posiadaczy kont trafi asystent AI, oparty o model językowy GPT-4. N!Asystent to narzędzie, dzięki któremu możliwe jest przeprowadzanie analizy wydatków czy też wykonywanie operacji bankowych. Z funkcji tych będzie można korzystać w dowolnym momencie oraz za pomocą komunikatów głosowych.
Nest Bank z nową technologią dla klientów
Zapowiadany asystent AI wspomoże klientów w bieżących sprawach, wygeneruje wskazówki dotyczące załatwień w banku, a także udzieli wsparcia w zarządzaniu finansami osobistymi. Chatbot podpowie też jak wiele pieniędzy trzeba odłożyć na urlop, uratuje środki osoby, która zagubiła swoją kartę płatniczą, a nawet umożliwi szybkie i proste zlecenie przelewu. Jak zapowiada bank, bot ma być sukcesywnie rozwijany, dzięki czemu klienci zyskają dostęp do jeszcze dłuższej listy funkcji.
![Nest Bank zapowiada asystenta AI opartego o GPT-4 Asystent AI (źródło: Nest Bank)](https://oiot.pl/wp-content/uploads/2024/03/asystent-ai-w-nest-banku-1.jpg)
![Nest Bank zapowiada asystenta AI opartego o GPT-4 Asystent AI (źródło: Nest Bank)](https://oiot.pl/wp-content/uploads/2024/03/asystent-ai-w-nest-banku-2.jpg)
N!Asystent AI będzie dostępny przez 24 godziny na dobę. Znajdziemy go bezpośrednio w aplikacji bankowej. Póki co planowane jest uruchomienie pilotażowej wersji, skierowanej do ograniczonej grupy wybranych klientów. Osobisty asystent bankowy ma na bieżąco pomagać w rozwiązywaniu prostych i bardziej zaawansowanych problemów, a także stać się natychmiastowym kontaktem, który w przyszłości ograniczy oszustwa finansowe.
![Nest Bank zapowiada asystenta AI opartego o GPT-4 Asystent AI (źródło: Nest Bank)](https://oiot.pl/wp-content/uploads/2024/03/asystent-ai-w-nest-banku-3.jpg)
![Nest Bank zapowiada asystenta AI opartego o GPT-4 Asystent AI (źródło: Nest Bank)](https://oiot.pl/wp-content/uploads/2024/03/asystent-ai-w-nest-banku-4.jpg)
Planowany asystent AI to nie pierwszy bot, który działa w Nest Banku. Pierwsze narzędzie już od prawie roku wspomaga pracowników. Wśród jego zadań znalazło się m.in. generowanie kodu programistycznego, sporządzanie wewnętrznych regulacji, a także komunikowanie się czy tłumaczenia. Jak twierdzi wiceprezeska Nest Banku, instytucja była jedną z pierwszych na świecie, która mogła testować Copilota.
W pierwszej fazie wdrażania asystenta AI lista klientów, którzy zyskają możliwość uczestnictwa w pilotażu, zostanie wybrana przez bank. Planowane jest także uruchomienie listy oczekujących dla osób, które nie zostały zaproszone do uczestnictwa w testach, jednak chciałyby z nich skorzystać.
![Nest Bank zapowiada asystenta AI opartego o GPT-4 Asystent AI (źródło: Nest Bank)](https://oiot.pl/wp-content/uploads/2024/03/asystent-ai-w-nest-banku-7.jpg)