Poznaliśmy właśnie nowe telewizory LG, które mają wejść do oferty marki w 2023 roku. Wśród nich pojawiły się OLED-y wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI), a w dokładnie deep learning, oparty o sieci neuronowe.
Nowości LG i procesor z dostępem do głębokiego uczenia
Sztuczna inteligencja w naszym życiu jest już powszechna, dużo o niej słychać, a urządzenia i systemy, dzięki uczeniu maszynowemu, potrafią zrobić coraz więcej i to bez udziału człowieka. Również telewizory już jakiś czas temu otrzymały dostęp do AI, jednak teraz firma LG poszła o krok dalej i zdecydowała się na wprowadzenie do swoich urządzeń tzw. głębokiego uczenia (deep learning), który wykorzystuje sztuczne sieci neuronowe.
Nowe telewizory charakteryzują się czasem reakcji wynoszącym zaledwie 0,1 milisekundy, a także niskim opóźnieniem sygnału. Skierowane są między innymi do graczy, bowiem na wyposażeniu otrzymają dostęp do Game Optimizera, co znacząco ułatwi sterowanie funkcjami gier, a także są zgodne z G-SYNC i FreeSync Premium. Dodatkowo wspierają VRR, czyli zmienną częstotliwość odświeżania.
Ponadto, jak twierdzi producent, nowe telewizory OLED, które dołączą do serii Z3, G3 oraz C3 OLED evo, osiągają wysoką jakość obrazu, żywe kolory, głęboką czerń i duże możliwości w obrębie ustawień współczynnika kontrastu.
Ulepszone parametry zostały osiągnięte przez zastosowanie nowego procesora Alpha, którego działanie oparte jest o jeden z podrodzajów AI, czyli deep learning. Algorytmy wprowadzające ulepszenia zostały umieszczone w AI Picture Pro, która zawiera także technologie pozwalające na przetwarzanie obrazu, co z kolei umożliwia automatyczne wykrywanie i poprawianie obrazu ludzkiej twarzy czy innych istotnych obiektów wyświetlanych na ekranie.
Nowy procesor oraz rozbudowany system głośników dał również możliwość otrzymywania wirtualnego dźwięku przestrzennego, natomiast dostęp do technologii Brightness Booster Max pozwala na dostosowanie oświetlenia i jasności przy użyciu algorytmów.
Ekologiczne podejście i wygodny interfejs
Nowe OLED-y zostały pozbawione modułu podświetlania, co przenosi się na mniejszą ilość materiałów koniecznych do ich produkcji. Część elementów, która została zastosowana w telewizorach, pochodzi z recyklingu, a do użytkowników urządzenia trafiają w ekologicznych kartonach.
Telewizory otrzymały także nowy interfejs, który może być spersonalizowany i dostosowany do potrzeb, a tworzenie wyselekcjonowanej listy treści dla konkretnego użytkownika, wspierana jest przez sztuczną inteligencję.
Producent nie zrezygnował oczywiście z funkcji ulepszania obrazu czy dźwięku w jakości Dolby Vision oraz Dolby Atmos. Nowe telewizory łączą się również z soundbarami, które również zostaną zaprezentowane na tegorocznych targach CES.