Polski startup opracował własną generatywną AI. LLM opracowany przez inżynierów z SentiOne potrafi osadzić wypowiedź w kontekście i podaje rzetelne, sprawdzone informacje.
Świat AI pędzi do przodu
Wydaje się, że rozwojowego pędu sztucznej inteligencji nie sposób już zatrzymać. ChatGPT zyskuje kolejne, użyteczne funkcje, technologiczni giganci wdrażają kolejne funkcje AI w swoich platformach i usługach, powstają również nowe modele językowe. Na nasz własny, polski, musieliśmy trochę poczekać, ale w końcu mamy to — polskie SentiOne uruchamia zapowiadaną na początku roku polską odpowiedź na ChatGPT.
Opracowany przez polaków LLM (Large Language Model) sprawia, że oparte na nim boty potrafią komunikować się naturalnym, swobodnym i poprawnym językiem, a jednocześnie usuwa ryzyka związane z korzystaniem z ChatGPT, takie jak brak umiejętności osadzenia wypowiedzi w kontekście czy opieranie się na przypadkowych, niezweryfikowanych danych, co często powoduje częstowanie użytkowników mylącymi, nieprecyzyjnymi lub fałszywymi informacjami. Nowa technologia pozwala również zautomatyzować proces budowy nowych botów, drastycznie skracając go z kilku dni do kilku godzin.
Polska alternatywa dużo bardziej wiarygodna
Aktualnie LLM od SentiOee jest dostępny w języku angielskim, a polska wersja jest w trakcie budowy i testów.
Odkąd pod koniec ubiegłego roku pojawił się ChatGPT, większość firm zaczęła zastanawiać się, jak wykorzystać tę nową supertechnologię. Patrząc na nasze doświadczenie oraz na zasoby – zbiory danych i zespół – nie miałem wątpliwości, że jesteśmy w stanie zbudować najlepszy tego typu model dla języka polskiego, eliminując jednocześnie wady oryginalnego rozwiązania i czyniąc go możliwym do wykorzystania przez firmy. Nasze boty rozumieją ludzkie intencje na poziomie 96 proc. – lepiej, niż niejeden prawdziwy człowiek.
Bartosz Baziński, CEO SentiOne
Chaty AI wykorzystywane są obecnie głównie w automatyzacji obsługi klienta, m.in. przez banki, placówki medyczne i ubezpieczycieli, budując tym samym wizerunek marki. Z tego powodu główni klienci polskiej firmy to m.in. Alior Bank, Kruk SA, BNP Paribas, Procter & Gamble, McDonald’s, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom czy Saatchi & Saatchi.
Najnowsza konwersacyjna inteligencja trenowana jest na ogromnych zbiorach zweryfikowanych danych z konkretnych branż. AI ma szeroką wiedzę dziedzinową i usuwa ryzyko przekazywania przez nią fałszywych informacji. Potrafi też samodzielnie interpretować informacje z dowolnej bazy wiedzy (np. regulaminu usług banku lub informacji produktowych), dzięki czemu może w prosty sposób wyjaśnić wszystkie zawiłości i zapisy (np. polisy czy kredytu) oraz odpowiedzieć na dodatkowe pytania.
Wszystko to owoce ciężkiej pracy poslkiego startupu, który od 11 lat swojego istnienia zainwestował w rozwój technologii AI już 42 mln zł. Algorytmy SentiOne każdego dnia gromadzą i analizują ponad 40 mln wzmianek z domen publicznych z całego świata, takich jak media społecznościowe, fora, serwisy informacyjne czy blogi.