Proces ładowania (źródło: EVAR)
Proces ładowania (źródło: EVAR)

Autonomiczny robot Parky samodzielnie naładuje elektryczny samochód

Powstał robot, który samodzielnie odnajdzie samochód elektryczny i szybko go naładuje. Czy to oznacza, że już nie musimy obawiać się, że samochód rozładuje się, zanim dotrzemy do ładowarki? Poznajcie Parky’ego!

Parkuj, podłącz i wezwij Parky’ego

Robot firmy EVAR o imieniu Parky jest autonomicznym i samodzielnym robotem, który umożliwi kierowcy zaparkowanie na dowolnie wybranym przez niego miejscu parkingowym w strefie dostępnej dla działania robotów. Do zadań użytkownika elektryka należy jedynie podłączenie kabla ładującego oraz powiadomienie Parky’ego, przez kontakt z tagiem NFC, o chęci naładowania pojazdu.

Zasada działania robota Parky (źródło: EVAR)
Zasada działania robota Parky (źródło: EVAR)

Robot samodzielnie przemieści się do samochodu elektrycznego, zlokalizowanego dzięki udostępnionemu przez kierowcę kodowi QR, i automatycznie rozpocznie proces szybkiego ładowania.  Dzięki robotowi kierowca nie musi poszukiwać ładowarki dla pojazdów elektrycznych i parkuje dokładnie tam, gdzie mu najwygodniej, bez obaw, że nie znajdzie miejsca czy samochód rozładuje się, zanim zostanie podłączony. Po naładowaniu pojazdu elektrycznego, robot wraca do swojej stacji ładującej, aby naładować własny akumulator i oczekiwać na kolejnego kierowcę, który wezwie go do swojego elektryka.

Bezpieczeństwo podstawą działania sprzętu EVAR

Producent EVAR, niegdyś podlegający pod Samsung Electronics, jednak teraz specjalizujący się w rozwiązaniach dla ładowania mobilnego, wyposażył swoje urządzenie w dostęp do czujników ultradźwiękowych oraz technologii LiDAR. Technologia ta działa w oparciu o system sensorów, które wykorzystują światło lasera do mierzenia odległości. Parky otrzymał również zderzaki bezpieczeństwa, a także technologię, która przewiduje i lokalizuje przemieszczające się samochody czy przeszkody, powodując jego automatyczne zatrzymanie się.

Robot (źródło: EVAR)
Robot (źródło: EVAR)

Sam akumulator Parky’ego ma 18 kWh energii. Gdy bateria zastosowana w robocie będzie zużyta, możliwe będzie poddanie jej procesowi recyklingu. Robot został wielokrotnie nagrodzony w kategoriach Robotyki i Inteligentnych miast.