Kompaktowy e-rower cargo firmy Ca Go to elastyczna konstrukcja do jazdy po mieście, zdolna do transportu 75 kilogramów towaru naraz.
Te rowery to ciężarówki wśród jednośladów
Jednoślady to nie tylko konstrukcje projektowane dla przyjemności. Na rynku dostępne są już modele służące do bardzo konkretnych celów transportowych – Ferla Lagom to dwa kółka zaprojektowane specjalnie z myślą o miejskich rodzinach, a Haul ST to ciężki koń pociągowy zdolny do transportu nawet 190 kilogramów ładunku. Co, gdy potrzebujemy jednak czegoś mniejszego? Kompaktowy model CS od niemieckiego producenta rowerów towarowych Ca Go może być czymś w sam raz na takie potrzeby.
Rodzina CS obejmuje trzy modele, które mają wiele wspólnych cech. Najlepszy model CS200 jest zbudowany wokół aluminiowej ramy ze wzmocnioną rurą podsiodłową, dwulinkowym układem kierowniczym i podwójną podpórką środkową zapewniającą stabilność podczas parkowania. Regulowana wysokość siodełka i wspornik kierownicy, w połączeniu z dość niskim przekrokiem, obsłużą rowerzystów o wzroście do 2 metrów. Wymiary samego roweru to 2040 x 480 mm. Szerokie łoże za przednim kołem może pomieścić skrzynię lub paczkę o wymiarach 40 x 33 cm o wadze do 30 kg. Przed kierownicą znajduje się dodatkowy bagażnik o nośności 18 kg, a uniwersalny bagażnik tylny zapewnia 27 kg, co daje łącznie 75 kg zdolności przewozowej naraz.
Kółka wykorzystujące moc Boscha
Aby pchnąć solidny ładunek, firma Ca Go zdecydowała się na silnik z napędem środkowym Bosch Cargo Line zapewniający moment obrotowy 85 Nm i ze wspomaganiem pedałowania do 25 km/h. Jednostka wyposażona jest w pasek Gates Carbon Drive CDX, tylną piastę Enviolo o zmiennym przełożeniu i tryb automatyczny, który reguluje poziom mocy. Dostępna jest również przydatna funkcja Hill Hold, która zapobiega staczaniu się do tyłu.
Silnik współpracuje z wyjmowanym akumulatorem PowerPack o pojemności 545 Wh, a dodatkowo można dokupić akumulator o pojemności 725 Wh. Rower toczy się na 20-calowych kołach z odpornymi na przebicie oponami Schwalbe Pick-Up Cargobike i jest wyposażony w amortyzowany widelec Suntour, który pomaga wygładzić nierówny teren. Siłę hamowania zapewniają hydrauliczne hamulce tarczowe Magura z tarczami o średnicy 203 mm.
CS200 dostępny jest za 6490 euro. Słabsze modele CS150 (zamienia pasek Gatesa na łańcuch KMC e101, brak tylnego bagażnika i wyświetlacza) i CS100 (brak Enviolo CVP) dostępne są za 5990 euro i 5590 euro.