Samsung liderem rynku TV przez 16 lat z rzędu
fot. Samsung

Samsung nadal dominuje na rynku telewizorów

Już od wielu lat Samsung przoduje na rynku telewizorów. Również w 2021 roku trend ten pozostał niezmieniony, aczkolwiek ogólny udział firmy nieco się pogorszył względem lat poprzednich. Czy producent powinien obawiać się rosnących w siłę konkurentów? Sprawdźmy, jak wygląda obecna sytuacja Samsunga i kto znajduje się tuż za nim.

Samsung po raz kolejny liderem rynku

To, że Samsung wciąż dzielnie utrzymuje się na pozycji lidera, nie powinno już nikogo dziwić. Producent sprzedał najwięcej telewizorów już po raz… szesnasty! Tak, dokładnie, od 16 lat nikt nie jest w stanie zdetronizować Samsunga w segmencie TV

Według badania firmy Omdia, wartość sprzedanych przez Samsunga telewizorów to aż 29,5% globalnego rynku. Choć jest to wciąż pozycja lidera, względem zeszłego roku nastąpił zauważalny spadek. Dla przypomnienia, w 2021 roku było to 31,9%. Na drugim miejscu w tej kategorii uplasowała się inna koreańska firma – LG. Producent ten zagarnął 18% globalnych zysków. Jeśli spojrzymy jednak na liczbę sprzedanych telewizorów, Samsung odpowiada za 19,8% z nich.  

Tak duża dysproporcja pomiędzy zyskiem a ilością sprzedanych sztuk może wynikać z bardzo dużego udziału produktów premium. Samsung w 2021 roku odpowiadał za sprzedaż 44,5% wszystkich telewizorów kosztujących powyżej 2500 dolarów. Inną wartością powiązaną z wysoką ceną (oraz, co za tym idzie, wysokimi przychodami) jest 44,9% udziału w sprzedaży telewizorów powyżej 80 cali.

Samsung liderem rynku TV przez 16 lat z rzędu
fot. Samsung

QLED receptą na sukces

W informacji prasowej, opublikowanej przez Samsunga, firma nie tylko chwali się swoimi świetnymi wynikami, ale również podkreśla istotę technologii QLED w sukcesie na przestrzeni ostatnich kilku lat. Liczba telewizorów opartych na kropce kwantowej nieustannie rośnie już od 5 lat.

W tym okresie, producent dostarczył na rynek ponad 26 milionów urządzeń w tej technologii. Aż 9,43 miliona z nich trafiło do klientów w samym 2021 roku. To ponad jedenastokrotnie więcej niż w 2017 roku, kiedy to QLED-y producenta sprzedały się w liczbie zaledwie 800 tysięcy sztuk.

Jak zapewnia producent, technologie Micro LED oraz Neo QLED zaprezentowane kilka miesięcy temu pozwoliły jej jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję lidera, a nowoczesne urządzenia z serii lifestyle, takie jak The Frame, spodobały się klientom i pozwoliły im udekorować swoje mieszkania oryginalnie wyglądającymi urządzeniami.