sztuczna inteligencja (źródło: geralt, Pixabay)
sztuczna inteligencja (źródło: geralt, Pixabay)

Sztuczna inteligencja w reklamie: nowa era czy nowe wyzwania?

Świat reklamy cyfrowej zawsze był w stałym stanie ewolucji. Teraz, dzięki pojawieniu się narzędzi generatywnego AI, branża jest zmuszona do przeanalizowania swojego podejścia i poszukiwania sposobów na optymalizację procesów. Narzędzia sztucznej inteligencji oferują użytkownikom niebywałą prędkość tworzenia tekstów i zasobów wizualnych, co stanowi ciekawą propozycję dla marek i reklamodawców.

Generatywne AI a twórczość reklamowa

Pomimo zalet, jakie niesie, istnieje też wiele potencjalnych problemów związanych z „własnością” treści i bezpieczeństwem marki. Ważnym aspektem jest możliwość, że generowane przez AI treści mogą przypominać istniejące dzieła artystyczne. Z tego powodu istnieje ryzyko, że marki i reklamodawcy nieświadomie wykorzystają obrazy i przekazy, które naruszają prawa własności intelektualnej lub prawa autorskie.

Również kwestia bezpieczeństwa marki jest kluczowa. Istnieje ryzyko, że sztuczna inteligencja stworzy zasoby, które nie pasują do firmowych wytycznych lub mogą być obraźliwe dla pewnych grup odbiorców. Wszystko to ma oczywiście wpływ na dalszy odbiór treści przez potencjalnych klientów.

AI, chatbot, bot, sztuczna inteligencja (źródło: Pixabay)
sztuczna inteligencja (źródło: Pixabay)

A co z zaufaniem?

Mimo tych przeszkód, prognozuje się, że rynek generatywnego AI osiągnie wartość 188,62 miliarda dolarów do 2032 r., w porównaniu z 8,65 miliarda dolarów w 2022 r. Zauważyć można ogromne zainteresowanie tą technologią. Przedsiębiorstwa bardzo szybko zdają sobie sprawę z tego, że obecne narzędzia stanowią niesamowity punkt wyjścia dla dalszych postępów.

Platformy, takie jak Midjourney, umożliwiają użytkownikom tworzenie obrazów poprzez wpisanie podstawowego tekstu. Wygenerowane w ten sposób aktywa mogą być bardzo bliskie obrazowi, który mają w głowie, lub mogą być czymś zupełnie niepodobnym — ale w dobry sposób. To natomiast otwiera drzwi dla przypadkowej kreatywności i inspiruje nowe spojrzenie na to, czym może być materiał promocyjny dla kampanii.

Podobnie zaczynamy postrzegać technologię stosowaną do tworzenia pierwszych wersji kodu dla nowych produktów reklamy cyfrowej lub aktualizacji rozwiązań. Pomimo imponującej prędkości, nie można zapominać, jak ważne jest przeglądanie go na bieżąco. Dlaczego? Z kilku istotnych powodów, takich jak optymalizacja wydajności, bezpieczeństwo i skalowalność, czyli możliwość zwiększenia skali działania systemu.