Huawei, podobnie jak Xiaomi, produkuje wiele urządzeń z przeróżnych kategorii, lecz część z nich jest dostępna w sprzedaży wyłącznie w Chinach. Na szczęście, najnowsze telewizory producenta w końcu pojawiły się również w Europie. Co oferują urządzenia z serii Vision S?
Huawei Vision S w dwóch wersjach wkracza do Europy
Długo wyczekiwane telewizory Huawei po kilku miesiącach od premiery nareszcie zaczęły się pojawiać w kolejnych krajach. I choć tym razem padło na Hiszpanię, nie należy się tym zbytnio przejmować – może to być pierwszy znak, że urządzenia te trafią do sklepów w pozostałych państwach Europy – w tym również do Polski.
Uważam, że to dobry krok, w szczególności biorąc pod uwagę ich ciekawą specyfikację. Obie wersje telewizora – 55 oraz 65 cali – mają ekrany o rozdzielczości 4K odświeżane z częstotliwością 120 Hz. Wyświetlacze wyróżniają się współczynnikami kontrastu 5000:1, maksymalną jasnością 350 cd/m² oraz 92% pokrycia przestrzeni barw DCI-P3.
Dodatkowo, Huawei Vision S oferują gniazdo USB 3.0 typu A, sześć mikrofonów oraz cztery głośniki. Telewizory wyposażono w trzy porty HDMI 2.0, co, niestety, uniemożliwia wykorzystanie wysokiej częstotliwości odświeżania ekranu przez konsole PlayStation 5 oraz Xbox Series X.
Urządzenia wyróżnia także magnetyczna kamerka, która jest dołączana do zestawu. Można ją wykorzystać podczas prowadzenia wideorozmów, odbieranych lub nawiązywanych z poziomu smartfonów Huawei. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu systemu operacyjnego HarmonyOS 2. Kamerka ma rozdzielczość 13 Mpix i obsługuje połączenia wideo i zdjęcia w rozdzielczości Full HD.
Telewizory Huawei Vision S mają również dwuzakresowe Wi-Fi oraz łączność Bluetooth. Za pomocą tej ostatniej łączy się dedykowany pilot z funkcjami sterowania głosowego oraz łączenia ze smartfonem za pomocą NFC.
W hiszpańskim sklepie Huawei nowe telewizory wyceniono na 799 euro za wersję 55” oraz 999 euro za model 65-calowy. Do 27 marca obowiązuje jednak promocja, w ramach której ceny obu urządzeń są obniżone o 400 euro.
Niewykluczone, że producent zaoferuje podobną promocję po wprowadzeniu ich na kolejne rynki europejskie.