Volkswagen GEN.TRAVEL
(fot. Volkswagen)

Autonomiczny Volkswagen ma zastąpić loty na krótkich dystansach

Volkswagen pochwalił się koncepcyjnym projektem GEN.TRAVEL, który w założeniach ma zastąpić nie tylko klasyczny samochód, ale również loty samolotem na krótkich dystansach. Na pokładzie znalazły się rozwiązania, które powinny spodobać się m.in. biznesmenom.

Zrównoważona alternatywa dla lotów krótkodystansowych

W dobie poszukiwania ekologicznych rozwiązań, które pozwolą zmniejszyć emisję CO2, latanie samolotem niekoniecznie jest dobrze postrzegane. Zwłaszcza jeśli loty odbywają się prywatnymi samolotami. Niestety, takie loty przekładają się na naprawdę znaczne zanieczyszczanie środowiska, sporo większe niż w przypadku nawet samochodów spalinowych z dużymi silnikami.

Volkswagen postanowił poszukać rozwiązania, które mogłoby zastąpić krótkodystansowe dla biznesmenów, właścicieli firm i innych pracowników wysokiego szczebla. Efektem tych prac jest koncepcyjny GEN.TRAVEL, którego producent określa narzędziem badawczym, mającym pozwolić na przetestowanie różnych koncepcji i nowych funkcji.

Volkswagen GEN.TRAVEL
(fot. Volkswagen)

Dzięki strategii NEW AUTO firma definiuje mobilność dla przyszłych pokoleń – zrównoważoną i cyfrową. W ogólnogrupowym dziale badań nad innowacjami Volkswagena dalej rozwijamy taką ideę, pokazując, jak nasi klienci będą mogli w przyszłości doświadczyć mobilności – na przykład jako usługi. Dzięki GEN.TRAVEL już dziś możemy doświadczyć tego, co będzie możliwe w niedalekiej przyszłości dzięki innowacyjnej technologii. Podróże „od drzwi do drzwi” na nowym poziomie. Bezemisyjnie i bezstresowo.

dr Nikolai Ardey, szef działu innowacji Grupy Volkswagen

Kierowca nie jest potrzebny

Volkswagen GEN.TRAVEL oferuje 5. poziom autonomiczności. Oznacza to, że jakiekolwiek elementy sterujące, takie jak chociażby kierownica, są w nim zbędnym. Zadaniem podróżujących jest wyłącznie wprowadzenie celu, do którego autonomiczny pojazd ma dojechać.

W założeniach model GEN.TRAVEL znajduje się pomiędzy klasycznym sedanem a vanem i nastawiony jest na zapewnienie wysokiego poziomu komfortu. Modułowa konstrukcja wnętrza umożliwia przystosowania samochodu do różnych zadań – np. wygodnej pracy na komputerze lub odpoczynku. Nic bowiem nie stoi na przeszkodzie, aby pasażer całą podróż po prostu przespał.

Na pokładzie mamy jeszcze rozszerzoną rzeczywistość, zrównoważone materiały i te pochodzące z recyklingu czy drzwi skrzydłowe, które mają ułatwić wsiadanie i wysiadanie. Ponadto dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Volkswagen GEN.TRAVEL może poruszać się w konwojach, aby dodatkowo zmniejszyć zużycie energii (m.in. przez mniejsze opory powietrza).

Oczywiście mamy do czynienia z konceptem, ale niewykluczone, że niektóre rozwiązania zostaną finalnie przeniesione do samochodów produkcyjnych.