YouTube TV, popularna platforma streamingowa, wprowadza do swojego ekosystemu dwie duże zmiany, które mają znacząco wpłynąć na doświadczenia użytkowników korzystających z serwisu na telewizorach Smart TV.
Pauza? To czas na reklamę!
Pierwsza duża zmiana to 30-sekundowe reklamy, których nie będzie dało się pominąć. Teraz, zamiast dwóch krótkich, 15-sekundowych reklam, zobaczysz jedną, dłuższą, trwającą 30 sekund. Wygląda na to, że reklamodawcy (niestety) będą mieli więcej czasu na przedstawienie swoich produktów.
Ale to nie wszystko, co nas zaskoczy. Firma podczas wydarzenia YouTube Brandcast 2023 ogłosiła, że wprowadza kolejne reklamy, które będą wyświetlać się podczas… pauzy. Kiedy tylko zatrzymasz oglądany film, zobaczysz ją z boku ekranu, z umieszczonym kodem QR, który będziesz mógł zeskanować. Oczywiście, jeśli będzie Ci to przeszkadzało, zawsze bez problemu możesz zamknąć reklamę i wrócić do swojego filmu.
Futbol i YouTube – doskonałe połączenie
YouTube współpracuje z NFL (National Football League), największą ligą futbolową na świecie. Dlatego też raczej nikogo nie zdziwi, że już niedługo na platformie pojawią się nowe, tematyczne programy. Jeden z nich to „Game Day All Access„, w którym będzie można podsłuchać, co mówią gracze na bocznicy w trakcie meczu. Natomiast zaraz po rozpoczęciu sezonu futbolowego, na kanale NFL pojawi się nowa seria filmów „NFL Creator of the Week„.
Wkrótce reklamodawcy będą mogli dotrzeć do fanów futbolu na całej szerokości oferty NFL na YouTube, niezależnie od tego, czy będą oni oglądać na żywo gry na YouTube TV i kanałach Primetime, czy też skróty meczów, komentarze po grach i inne powiązane treści.
A co z przyszłością? Oczywiście, sztuczna inteligencja!
Warto również zauważyć, że szef YouTube, Neal Mohan, podkreślił również fakt, jak technologia AI Google może „przyspieszyć kreatywność„. Sztuczna inteligencja może zmienić sposób tworzenia filmów — za pomocą jednego kliknięcia możemy zmienić kolor włosów czy tło na ekranie. Dzięki temu twórcy mogą stworzyć nieskończenie wiele wersji reklam, dostosowanych do odpowiednich formatów, co pozwala firmom na marketing dostosowany do szybkiego tempa konsumenckiego życia.