Australijski startup wpadł na pomysł wykorzystania zużytych akumulatorów z elektrycznych pojazdów LEAF Nissana. Teraz baterie z samochodów będą częścią magazynu energii ReVolve.
Pomysł na wykorzystanie zużytych baterii z pojazdów EV
Startup Relectrify stworzył nowy produkt, który pozwala ponownie wykorzystać zużyte akumulatory, pochodzące z pojazdów elektrycznych Nissan LEAF. Opatentowana technologia magazynu energii ReVolve otrzymała już certyfikat potwierdzający zgodność z normami bezpieczeństwa ogniw w komercyjnych bateriach.
Produkt wynaleziony przez startup z Australii jest połączeniem technologii Relectrify BMS+Inverter oraz zestawu dziewięciu regenerowanych akumulatorów, pochodzących z pojazdów EV Nissana, które pozwalają na gromadzenie 120 kWh energii. To pierwszy taki wynalazek, który otrzymał certyfikat zachowania standardów IEC.
Opracowana przez Relectrify technologia pozwala na zastąpienie tradycyjnie stosowanych systemów zarządzania akumulatorami oraz inwerterami pojedynczym systemem elektronicznym, umożliwiającym kontrolowanie każdego z ogniw, aby możliwe było generowanie prądu AC.
System, który czyni akumulatory wydajniejszymi
Technologia magazynu energii ReVolve pozwoli wydłużyć żywotność baterii o jedną trzecią, co może spowodować obniżenie kosztów energetycznych o 30% w porównaniu do systemów złożonych z tradycyjnych systemów akumulatorowych.
Rozwiązania Relectrify pozwalają na zintegrowanie rozproszonych zasobów energetycznych w bezpiecznej, tańszej oraz efektywniejszej formie dążenia do zrównoważonego rozwoju i osiągania neutralności węglowej, na co dowodem są uzyskane certyfikacje.
Magazyn energii jest dedykowany zarówno dla celów mieszkaniowych, jak i przemysłowych, a nawet sieciowych, a samo rozwiązanie pozwala na wykorzystanie metody dla różnego rodzaju baterii od nowych ogniw litowo-jonowych, przez zużyte ogniwa, aż po elektrochemię nielitową.
Technologia zastosowana w ReVolve wdrożona została już w różnorodnych projektach technicznych firm takich, jak American Electric Power, Counties Energy New Zealand, Chubu Electric Japan czy Nissan. Startup podjął także współpracę w formie inwestycji rozwojowej technologii BMS+Inverter z Toyota Ventures.
„Nowatorska technologia magazynowania Relectrify została zaprojektowana tak, aby pomóc w integracji różnych rodzajów rozproszonych zasobów energii w znacznie bezpieczniejszy, tańszy i bardziej efektywny czasowo sposób, jednocześnie spełniając nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju.”
Moonis Vegdani, Group Chief Strategy and Transformation Officer of Counties Energy