Firma Adobe ogłosiła, iż generatywny model AI, znany jako Firefly, przeszedł już z wersji beta do dostępu komercyjnego wewnątrz usług Adobe Creative Cloud, Adobe Express oraz Adobe Experience Cloud. Co to oznacza dla użytkowników?
Koniec wersji beta dla generatora AI
Sztuczna inteligencja nieustannie się rozwija, wkraczając z impetem w nowe i istniejące narzędzia. Generatywna AI, która pozwala nam na szybkie tworzenie zdjęć, grafik czy tekstu spodobała się wielu użytkownikom, a rynek jest zalewany coraz to nowszymi witrynami czy aplikacjami. Jednym z przykładów jest Adobe Firefly, który przez kilka ostatnich miesięcy można było testować w ramach wersji beta.
Teraz jednak firma ogłosiła, że generatywny model sztucznej inteligencji jej autorstwa jest już dostępny komercyjnie. Algorytmy AI zostały zintegrowane z Adobe Creative Cloud, Adobe Express oraz Adobe Experience Cloud. Proces ten oznacza, że każdy z użytkowników standardowych opcji programów i aplikacji spod skrzydeł Adobe może teraz swobodnie korzystać z algorytmów AI. Oczywiście funkcje pomijają kraje o rygorystycznych regulacjach prawnych dotyczących sztucznej inteligencji.
Funkcjonalność Adobe Firefly i nowa aplikacja
Wśród dotychczas dostępnych w wersji beta funkcji Adobe Firefly można wspomnieć o generowaniu obrazów w oparciu o wpisany szczegółowy opis tekstowy. Poza tym użytkownicy mogli skorzystać z wypełnienia generatywnego, które umożliwiało usuwanie obiektów lub ich pomalowanie w oparciu o wpisany przez twórcę tekst. Osoby z dostępem do wersji beta mogli także tworzyć efekty tekstowe, poprzez zastosowanie wybranej tekstury lub stylu oraz wykorzystać generatywną zmianę koloru.
Poza udostępnieniem starszych opcji dla większości użytkowników firma Adobe zdołała również utworzyć i udostępnić aplikację Firefly. Dzięki niej osoby nie posiadające subskrypcji Adobe Creative Suite mogą korzystać z możliwości generatywnej AI. Zarówno Adobe Express Premium, jak i nowo powstała aplikacja dostępne będą w ramach odpłatnego planu Creative Cloud.
Tworzone w Firefly obrazy korzystają z treści ulokowanych w domenie publicznej oraz tych, które nie są objęte prawami autorskimi. Co więcej, każda z grafik została odpowiednio oznaczona i zawiera etykietę danych uwierzytelniających. Oznacza to, że utworzone zdjęcia będą identyfikowane jako obraz stworzony przez sztuczną inteligencję.