Nanokompozytowa anoda krzemowa (Źródło: silanano)
Nanokompozytowa anoda krzemowa (Źródło: silanano)

Rewolucyjna anoda krzemowa kompletnie zmieni rynek samochodów elektrycznych

Sila, firma produkująca akumulatory z Doliny Krzemowej, ogłosiła ukończenie prac nad nową technologią. Anoda krzemowa do akumulatorów zostanie zastosowana w nowym Mercedesie-Benz Klasy G.

Elektryki w natarciu

Czy się nam to podoba, czy nie — pojazdy elektryczne to teraz najdynamiczniej rozwijający się środek transportu, opanowujący nasze szosy, rowery, a nawet wodę i niebo. W ofercie firm automotive rośnie paleta modeli od drobnych, przystępnych osobówek, przez większe crossovery i pickupy, skończywszy na w pełni elektrycznych kamperach i dużych ciężarówkach.

U boku nowych pojazdów pędzą też nowe technologie, zwiększające wydajność baterii i silników elektrycznych. Sila, firma z Doliny Krzemowej produkująca akumulatory, zaprezentowała technologię mogącą stanowić rewolucyjny krok w rozwoju mobilnych elektryków.

Sila ogłosiła dostępność nowego produktu Titan Silicon. Nowa anoda będzie wdrożona wraz z nadchodzącym, całkowicie elektrycznym Mercedesie-Benz Klasy G. Dlaczego nowa technologia może pchnąć pojazdy elektryczne na nowe tory? Ponieważ nanokompozyt krzemowy, mający zastąpić obecnie stosowane anody grafitowe, obiecuje zwiększenie zasięgu pojazdów o 20% i radykalne skrócenie czasu ładowania do zaledwie 10 minut.

Titan Silicon to najwydajniejszy krzem nanokompozytowy dostępny obecnie na rynku. Wraz z coraz powszechniejszym przyjęciem pojazdów elektrycznych konsumenci szukają najlepszych w swojej klasie rozwiązań, które zapewniają najlepszą wydajność, a nasze rozwiązania właśnie to dają: większy zasięg i szybsze ładowanie.

Gene Berdichevsky, współzałożyciel i dyrektor generalny Sila
Nanokompozytowa anoda krzemowa (Źródło: silanano)
Nanokompozytowa anoda krzemowa (Źródło: silanano)

Rewolucyjna anoda zmieni oblicze elektryków?

Anoda Titan Silicon to rozwiązanie zaprojektowane do pracy z ogniwami dowolnego typu – cylindrycznymi, woreczkowymi lub pryzmatycznymi – i zgrabnie integrujące się z wszelakimi systemami produkcji baterii. Jest przeznaczona do stosowania do pełnej lub częściowej wymiany grafitu, w zależności od celów wydajnościowych producenta ogniwa lub samochodu, oraz ram czasowych rozwoju produktu. Produkcja nowego systemu skutkuje także znacznie niższym śladem CO2 w stosunku do ogniw grafitowych.

Nowa anoda to kamień milowy rozwoju firmy, który nastąpił w zakładzie produkcyjnym Moses Lake w stanie Waszyngton. Sila rozpocznie masową produkcję w zakładzie w drugiej połowie 2024 roku, z planami zbudowania wystarczającej ilości materiału anodowego, aby zasilić milion pojazdów elektrycznych w ciągu pięciu lat.