Microsoft od dawna stara się, aby jego usługa Xbox Game Pass pojawiała się na jak największej liczbie urządzeń. I rzeczywiście, stopniowo się to dzieje, ponieważ usługa Xbox Cloud Gaming (powiązana z Game Passem) ciągle poszerza liczbę kompatybilnych sprzętów. W chmurze Microsoftu grać mogą już posiadacze smartfonów, tabletów, konsol, PC, a nawet niektórych telewizorów ze smart TV – teraz czas na gogle VR.
Chmura Xbox nareszcie (oficjalnie) na goglach Meta Quest
Na zapowiedziach się nie skończyło i w końcu Microsoft opublikował w sklepie Meta aplikację Xbox Cloud Gaming. Na ten moment oprogramowanie to jest w wersji Beta, ale ma pełną oczekiwaną funkcjonalność, czyli możliwość grania w chmurze gier Microsoftu z każdego miejsca na ziemi (oczywiście pod warunkiem, że mamy tam internet ;)) bez dostępu do telewizora.
Konfiguracja całej usługi na goglach jest bardzo prosta i przez całość przeprowadza nas wygodny samouczek. Użytkownik w aplikacji ma do wyboru jeden z czterech różnych rozmiarów wirtualnego wyświetlacza, który osadzony może być albo w wirtualnej przestrzeni o tematyce Xbox lub w kolorowym widoku naszego otoczenia, korzystając z dobrodziejstw mixed reality (ten ostatni tryb jest obsługiwany tylko na Meta Quest 3 lub Pro).
Co, gdzie i za ile?
Aplikacja Xbox Cloud Gaming w wersji Beta jest już dostępna do pobrania dla wszystkich za darmo w sklepie Meta Quest. Obsługiwane są gogle Meta Quest 2, 3, a także Pro – posiadacze pierwszej generacji Questów muszą niestety obejść się smakiem, co trochę mnie dziwi, bo aplikacja do strumieniowania gier bez problemu powinna odpalić się i na tym sprzęcie. Microsoft i Meta rekomendują połączenie internetowe o prędkości 20 Mb/s lub wyższej.
Oczywiście do korzystania z usługi Xbox Cloud Gaming wymagany jest aktywny abonament Xbox Game Pass w wersji Ultimate. Dodatkowo do rozgrywki potrzebujemy kompatybilnego z usługą kontrolera podłączonego do naszych gogli Meta Quest – może być to oczywiście oryginalny kontroler od konsoli Xbox, który bez problemu połączy się z naszym headsetem poprzez łączność Bluetooth. Z usługą działać będzie również pad od PlayStation 4 i kontroler Nintendo Switch Pro, a w przyszłości twórcy mają zadbać również o wsparcie dla DualSense z PlayStation 5.