Amerykańscy użytkownicy zyskują dostęp do nowej funkcji w wyszukiwarce Google, która opiera się o technologię AR. Dzięki niej osoby zainteresowane kupnem farby do włosów, podkładu czy szminki mogą wirtualnie sprawdzić czy dany kolor będzie dla nich odpowiedni.
Rozszerzona rzeczywistość pomaga w zakupach
Funkcje rozszerzonej rzeczywistości stają się coraz bardziej powszechne, a korzystać możemy z nich nawet za pomocą urządzeń mobilnych. Ich obecność często wspomaga nas w podejmowaniu licznych decyzji, również związanych z zakupami. Jedną z marek, która wykorzystuje AR do zachęcania klientów do produktów, jest na przykład sieć IKEA.
Technologia zawarta w aplikacji IKEA Place umożliwia „wstawianie” mebli do pomieszczeń, dzięki czemu jeszcze przed zakupem jesteśmy w stanie w smartfonie zobaczyć czy dany produkt wpasuje się w nasze domowe przestrzenie. Podobne opcje mogą już znaleźć amerykańscy użytkownicy wyszukiwarki Google.
To jednak nie wszystko, technologia AR trafiła również do sekcji odzieżowej, gdzie wirtualnie można przymierzać ubrania na wybranym przez siebie modelu, który rozmiarem i wyglądem nieco przypomina użytkownika. Teraz gigant idzie jeszcze dalej i pozwala amerykańskim użytkownikom wirtualnie sprawdzić czy dany kolor włosów lub kosmetyki będzie dla nich odpowiedni.
AR w przeglądarce Google „zafarbuje” włosy
Do przeglądarki mobilnej w USA trafiają również kosmetyczne funkcje AR, dzięki czemu użytkownicy mogą wirtualnie sprawdzić, w którym kolorze będą wyglądać najlepiej. Póki co gamę barw farb dostępnych do użytku domowego udostępnia producent L’Oreal, jednak z czasem do listy marek dołączyć ma Splat i Revlon.
Google rozszerza także możliwość wypróbowania podkładów. Dotychczas część użytkowników mogła przeglądać produkty kosmetyczne na 148 różnych modelkach, teraz natomiast będzie to możliwe na twarzy rejestrowanej przez kamerę.
W kolejnych tygodniach amerykańscy użytkownicy otrzymają podobne funkcje w mobilnej wersji przeglądarki, gdzie pojawią się także kosmetyki do makijażu ust oraz oczu. Technologia AR w przeglądarce daje możliwość wypróbowania produktów do makijażu pochodzących od ponad 50 marek, które teraz dodatkowo zasilą także reklamy produktowe.
Niestety, wszystkie funkcje, o których wspominam, dostępne są wyłącznie w Stanach.