Amerykańscy użytkownicy zyskują dostęp do nowej funkcji w wyszukiwarce Google, która opiera się o technologię AR. Dzięki niej osoby zainteresowane kupnem farby do włosów, podkładu czy szminki mogą wirtualnie sprawdzić czy dany kolor będzie dla nich odpowiedni.
Rozszerzona rzeczywistość pomaga w zakupach
Funkcje rozszerzonej rzeczywistości stają się coraz bardziej powszechne, a korzystać możemy z nich nawet za pomocą urządzeń mobilnych. Ich obecność często wspomaga nas w podejmowaniu licznych decyzji, również związanych z zakupami. Jedną z marek, która wykorzystuje AR do zachęcania klientów do produktów, jest na przykład sieć IKEA.
Technologia zawarta w aplikacji IKEA Place umożliwia „wstawianie” mebli do pomieszczeń, dzięki czemu jeszcze przed zakupem jesteśmy w stanie w smartfonie zobaczyć czy dany produkt wpasuje się w nasze domowe przestrzenie. Podobne opcje mogą już znaleźć amerykańscy użytkownicy wyszukiwarki Google.
![AR pomaga w wyborze nowego koloru włosów AR pomaga w wyborze nowego koloru włosów](https://storage.googleapis.com/gweb-uniblog-publish-prod/original_images/try-on-blog-post_1.gif)
To jednak nie wszystko, technologia AR trafiła również do sekcji odzieżowej, gdzie wirtualnie można przymierzać ubrania na wybranym przez siebie modelu, który rozmiarem i wyglądem nieco przypomina użytkownika. Teraz gigant idzie jeszcze dalej i pozwala amerykańskim użytkownikom wirtualnie sprawdzić czy dany kolor włosów lub kosmetyki będzie dla nich odpowiedni.
![AR pomaga w wyborze nowego koloru włosów AR pomaga w wyborze nowego koloru włosów](https://storage.googleapis.com/gweb-uniblog-publish-prod/original_images/Final_hair.gif)
AR w przeglądarce Google „zafarbuje” włosy
Do przeglądarki mobilnej w USA trafiają również kosmetyczne funkcje AR, dzięki czemu użytkownicy mogą wirtualnie sprawdzić, w którym kolorze będą wyglądać najlepiej. Póki co gamę barw farb dostępnych do użytku domowego udostępnia producent L’Oreal, jednak z czasem do listy marek dołączyć ma Splat i Revlon.
![AR pomaga w wyborze nowego koloru włosów AR pomaga w wyborze nowego koloru włosów](https://storage.googleapis.com/gweb-uniblog-publish-prod/original_images/Fenty-foundation-min.gif)
Google rozszerza także możliwość wypróbowania podkładów. Dotychczas część użytkowników mogła przeglądać produkty kosmetyczne na 148 różnych modelkach, teraz natomiast będzie to możliwe na twarzy rejestrowanej przez kamerę.
![AR pomaga w wyborze nowego koloru włosów AR pomaga w wyborze nowego koloru włosów](https://storage.googleapis.com/gweb-uniblog-publish-prod/original_images/Lipstick-min.gif)
W kolejnych tygodniach amerykańscy użytkownicy otrzymają podobne funkcje w mobilnej wersji przeglądarki, gdzie pojawią się także kosmetyki do makijażu ust oraz oczu. Technologia AR w przeglądarce daje możliwość wypróbowania produktów do makijażu pochodzących od ponad 50 marek, które teraz dodatkowo zasilą także reklamy produktowe.
Niestety, wszystkie funkcje, o których wspominam, dostępne są wyłącznie w Stanach.