LinkedIn udostępnił nowe funkcje dla użytkowników, oparte o sztuczną inteligencję. Asystenci AI pomogą w uzupełnieniu profili i generowaniu ofert pracy.
Każdy chce mieć AI na pokładzie
Małe i duże firmy coraz chętniej wdrażają rozwiązania AI w swoich usługach i produktach. Zarówno giganci pokroju Google i Microsoftu, jak i mniejsze firmy, wprowadzają innowacyjne rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję. Trudno się dziwić — w ostatnim czasie tempo rozwoju AI osiągnęło zawrotne tempo. Z tego tortu kawałek chce też uszczknąć LinkedIn, wdrażając na platformę nowe, interesujące funkcje.
I, choć platforma już dużo wcześniej stosowała narzędzia automatyzacji i uczenia maszynowego w swoich rozwiązaniach „pod maską”, to teraz wdrożenia tego typu rozwiązań jako narzędzi bezpośrednio dostępnych dla użytkowników staje się bardziej widoczne. LinkedIn zaczął od udostępnienia nowych możliwości w obszarze edycji profili, rekrutacji i nauki.
Po pierwsze — firma wprowadza oparte na sztucznej inteligencji sugestie dotyczące pisania, które początkowo będą oferowane ludziom w celu ulepszenia ich profili na LinkedIn oraz rekruterom piszącym opisy stanowisk. W tym celu używa GTP-4 do spersonalizowanych profili a GTP-3.5 do opisów stanowisk.
Oprócz tego firma kładzie większy nacisk na sztuczną inteligencję w LinkedIn Learning, gromadząc 100 kursów na ten temat i dodając 20 skoncentrowanych tylko na generatywnej sztucznej inteligencji.
Asystent, który pomoże ci ulepszyć profil
Podpowiedzi AI dotyczące pisania profili — początkowo dostępne dla płacących użytkowników Premium — mają na celu pomóc ludziom, którzy mają problemy z napisaniem własnych treści o tym, kim są.
Nasze narzędzie identyfikuje najważniejsze umiejętności i doświadczenia, które należy podkreślić w sekcjach Informacje i Nagłówek, a także tworzy sugestie, aby Twój profil się wyróżniał. Wykonując brudną robotę za Ciebie, narzędzie to oszczędza czas i energię, jednocześnie zachowując Twój niepowtarzalny głos i styl.
LinkedIn
Opisy stanowisk będą działać na podobnej zasadzie — rekruter zapisuje podstawowe informacje, w tym stanowisko i nazwę firmy. Narzędzie następnie wygeneruje sugerowany opis stanowiska, który można przejrzeć i edytować.
Rzecznik LinkedIn stwierdził, że „to dopiero początek” i że firma będzie nadal wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję do odkrywania nowych sposobów dostarczania wartości członkom i klientom.