boston dynamics spot
fot. Boston Dynamics

Jesteś fanem Spota? Wkrótce spotkasz czworonoga Boston Dynamics na żywo w Polsce

Roboty Boston Dynamics są znane na całym świecie. Najbardziej charakterystyczny z nich, czyli czworonożny Spot, wystąpił na wielu nagraniach firmy, tworząc Amerykanom znakomitą reklamę, a internautom dostarczając masę rozrywki. Teraz będzie można obejrzeć go nie tylko na YouTube, ale także spotkać na żywo w Polsce.

Spot wizytówką Boston Dynamics

Jak wspomniałem wcześniej, Spot jest świetną wizytówką dla Boston Dynamics. Jest on również pierwszym robotem firmy, który został skomercjalizowany i przyniósł jej spore zyski. W ciągu ostatniego półrocza, sprzedał się on w liczbie około 400 sztuk, co wygenerowało 30 milionów dolarów przychodu.

Popularność Spota w Internecie przyniosła wymierne korzyści w postaci wysokiej sprzedaży. Dlaczego by więc nie wykorzystać okazji do zaprezentowania czworonoga podczas pokazów na żywo? Hyundai, obecny właściciel pakietu kontrolnego akcji Boston Dynamics, wpadł na taki pomysł, w wyniku czego Spot wkrótce wyruszy w podróż po polskich salonach Hyundai Electrified.

boston dynamics spot
fot. Boston Dynamics

Celem zaplanowanej wizyty jest promocja robotyki, sztucznej inteligencji, autonomicznej nawigacji oraz elektromobilności. Roboty Boston Dynamics, w tym Spot, korzystają z różnorakich rozwiązań, które występują także w pojazdach autonomicznych czy też pojawią się w planowanych pojazdach miejskiej mobilności powietrznej.

Liczne czujniki, kamery, radary, LIDAR oraz sztuczna inteligencja pozwalają Hyundaiowi ulepszać moduły autonomicznej jazdy, zaś Boston Dynamics rozwijać rynek robotyki o szerokim zastosowaniu. Gdyby nie wymienione technologie, Spot nie byłby tak zaawansowanym robotem o globalnej renomie. Przekonali się o tym członkowie zespołu Hyundai Motor Poland, którzy przez kilka dni testowali możliwości czworonożnego robota.

Gdzie w Polsce pojawi się robot Spot?

Choć w komunikacie prasowym nie padły konkretne daty, Hyundai podaje, że w ciągu najbliższych kilku dni Spot wyruszy w tournée po salonach producenta promujących elektromobilność. Dzięki temu, klienci Hyundai Electified będą mogli dowiedzieć się więcej zarówno o możliwościach pojazdów z napędami alternatywnymi, jak i samodzielnie przetestować działanie robota Boston Dynamics.

Wśród miast, które odwiedzi Spot, wymienia się Warszawę, Gdańsk, Poznań i Wrocław. Więcej informacji na temat dat wizyt w konkretnych miejscowościach możemy się spodziewać już wkrótce.