Próba włamania (źródło: Pixabay)
Próba włamania (źródło: Pixabay)

Czy Smart Home wpływa na poczucie bezpieczeństwa Polaków?

Technologie i rozwiązania Smart Home stają się coraz bardziej popularne. Poza tym, że są ciekawym sposobem na zautomatyzowanie wielu popularnych sprzętów oraz znacząco poprawiają komfort domowników, mają również istotny wpływ na poczucie bezpieczeństwa.

Inteligentny dom to nie tylko automatyka, ale także zabezpieczenia, które tworzymy, instalując na przykład wewnętrzne i zewnętrzne kamery do monitoringu, czujniki zalania, obecności, czadu, gazu, dymu czy też alarmy. Poza ochroną mienia, urządzenia te bezpośrednio wpływają na nasz spokój, zarówno o bezpieczeństwo domowników, jak i mienia.

Smart Home poprawia poczucie bezpieczeństwa

Jak wynika z lipcowych badań CAWI, przeprowadzonych przez SW Research na próbie 1000 osób dla firmy Netatmo, aż 64% ankietowanych zaznacza, iż wdrożenie do tworzonego Smart Home urządzeń z systemem alarmowym powoduje wzrost poczucia bezpieczeństwa użytkowników. Fakt ten jest bardzo ważny, biorąc pod uwagę, że ponad połowa Polaków czuje się zaniepokojona, gdy nie ma w nim domowników.

Czego obawia się Pan(i) wyjeżdżając na wakacje czy urlop? (źródło: Netatmo)
Czego obawia się Pan(i) wyjeżdżając na wakacje czy urlop? (źródło: Netatmo)

Choć większość z nas wprost wspomina o obawach, pojawiających się podczas nieobecności w domu, zaledwie 30% rodaków inwestuje w system antywłamaniowy lub alarmowy, przy czym 60% tych instalacji zawiera w sobie minimum jedno urządzenie typu smart. Spośród osób, które podjęły się inwestycji, aż 86% jest pewna, że zastosowane rozwiązania są odpowiednim i wystarczającym sposobem na ochronę przed włamaniami.

Polacy martwią się o bezpieczeństwo mieszkania najczęściej podczas wakacyjnych wyjazdów – obawy te dotykają nawet 67% Polaków. Jako pierwszy powód do niepokoju podawane są włamania, o których wspomniało aż 76% ankietowanych. Stres wywołuje również ryzyko pożaru (49%), usterki instalacji (35%), zalania (33%) oraz burzy (30%). Poza tym respondenci oznaczyli również awarię prądu (20%) oraz powódź (11%).