Moment odpakowania, a następnie skonfigurowania nowego urządzenia, jest dla każdego jednym z najważniejszych po dokonanym zakupie. Niestety, nie zawsze wszystko idzie po myśli użytkownika, tym bardziej, jeśli chodzi o urządzenia Smart Home. Zmienić ma to nowe usprawnienie do aplikacji Google Home.
Google Home pozwoli szybciej skonfigurować nowe urządzenie
Dotychczas podłączanie inteligentnego urządzenia do Asystenta Google przez aplikację Google Home nie należało do najprostszych i najprzyjemniejszych czynności. W tym celu należało wybrać odpowiednią powiązaną akcję z listy wszystkich dostępnych akcji, co już samo w sobie jest nieco czasochłonne. Na tym konfiguracja wstępna się nie kończyła. Następnie należało przeklikać się przez kilka kolejnych ekranów i dopiero wtedy urządzenie było gotowe do pracy.
Przyznacie sami, że proces podłączenia urządzenia do aplikacji w tym przypadku nie wygląda tak, jak powinien. Google także to dostrzegło i postanowiło wprowadzić zmiany w tym aspekcie. Tak oto pojawiły się dwie nowe funkcje: App Discovery i Deep Linking.
Powyższe funkcje mają pomóc użytkownikom w szybszym i jeszcze bardziej dokładnym znajdowaniu inteligentnych urządzeń, zgodnych z Asystentem Google. Dokładniej rzecz biorąc, App Discovery umożliwia użytkownikom szybkie odnalezienie potrzebnej akcji, dzięki sugestiom w aplikacji Google Home.
Deep Linking natomiast ma umożliwić deweloperom aplikacji dodanie do swojej strony internetowej czy aplikacji łącza, które przeprowadzi użytkownika do połączenia urządzenia z Twoim Smart Home dzięki jednemu kliknięciu, przez co problem mnóstwa ekranów praktycznie przestanie istnieć. Patrząc z innej strony na tę funkcję można zauważyć, że deweloperzy mogą także dołączyć „szybkie linki” do aplikacji Google Home, dzięki czemu nie będzie trzeba pobierać kilku aplikacji do łączenia urządzeń.
Warto wspomnieć, że zarówno App Discover, jak i Deep Linking, nie wymagają od deweloperów aplikacji gruntownych zmian, dzięki czemu mogą zostać wdrożone praktycznie od zaraz. To powinno sprawić, że bolączki aplikacji Google Home, które opisywałem wcześniej, praktycznie znikną albo zostaną zminimalizowane.
W zamyśle obie nowe funkcje mają poprawić zadowolenie użytkowników i zachęcenie ich do zakupu produktów Smart Home. Czy im się to uda – przekonamy się za jakiś czas. Pozostaje czekać na to, aż deweloperzy wdrożą nowe funkcje do swoich rozwiązań.