Pierwszy automat sklepowy (źródło: ORLEN)
Pierwszy automat sklepowy (źródło: ORLEN)

ORLEN testuje kolejny automat. Tym razem zrobisz w nim zakupy

Grupa ORLEN testuje nowy rodzaj automatu, który pojawił się już na jednym z polskich dworców PKS. Najnowsza propozycja firmy to punkt sprzedaży, w którym klienci mogą zakupić kawę, gotowe dania, przekąski, wybrane napoje oraz podstawowe środki higieny osobistej.

Nowy pilotaż ruszył na warszawskim dworcu

ORLEN wystartował z pierwszym punktem automatycznej sprzedaży na warszawskim dworcu PKS Zachód. Urządzenie jest dostępne dla klientów przez całą dobę, gwarantując jego użytkownikom pełen komfort i dostępność produktów o każdej porze. Nowy wynalazek jest pomysłem polskiego start-upu ZINU SHOP i jednocześnie kontynuacją programu akceleracyjnego ORLEN Skylight accelerator, który działa od 2021 roku.

Automatyczny sklep uruchomiony został jako projekt pilotażowy i daje możliwość kupna produktów, takich jak przekąski, gotowe dania oraz podstawowe środki higieny osobistej. Możemy tam również kupić kawę, popularną ze stacji benzynowych.

Asortyment tego ciekawego sklepu jest niezwykle szeroki, klienci mają do wyboru kilkaset produktów, przez co sprzęt osiąga dość spore rozmiary.

Pierwszy automat sklepowy (źródło: ORLEN)
Pierwszy automat sklepowy (źródło: ORLEN)

Grupa ORLEN w poszukiwaniu zrównoważonych innowacji

Zasada działania nowego punktu sprzedaży Grupy ORLEN jest intuicyjna i łatwa. Użytkownik wybiera na ekranie dotykowym produkty, które chciałby kupić. Po dodaniu wszystkich potrzebnych rzeczy należy zaakceptować koszyk oraz dokonać opłaty. Automat akceptuje płatności tradycyjnymi kartami oraz zbliżeniowe za pomocą urządzeń mobilnych lub zegarków.

Nowy punkt został zaprojektowany w zrównoważonej formie. Sklep ma ogniwa fotowoltaiczne, generujące energię elektryczną dla automatu, a zainstalowane wewnątrz urządzenia charakteryzują się niskim poborem prądu.

Akceleracyjny program ORLEN Sklylight accelerator obejmuje już osiem rund naboru projektów. Podczas ostatnich 2 lat zgłoszono ponad 500 propozycji, pochodzących zarówno z Polski, jak i innych krajów. Na ten moment grupa prowadzi współpracę z ponad 20 spółkami.

W ten sposób zrealizowano już siedem wdrożeń pilotażowych, kolejnych sześć zostało rozpoczętych, a następne siedem jest w trakcie przygotowania.