Firma Apple wraz z australijskimi artystami opracowała nowe doświadczenie dla rozszerzonej rzeczywistości. Deep Field ma być aplikacją, która pokaże uczniom ich pomysły odwzorowane w środowiskach historycznych i sztuki. Na czym to polega?
O doświadczaniu przyrody w AR
Artyści i kreatorzy nowej aplikacji, Tin Nguyen i Edward Cutting wywodzący się ze studia Tin&Ed, stworzyli aplikację Deep Field, która do działania wykorzystuje iPada Pro oraz Apple Pencil. To kolejne interaktywne i jednocześnie artystyczne doświadczenie, które przenosi użytkowników do rzeczywistości rozszerzonej.
Zadaniem osób eksplorujących tę nową przestrzeń jest rysowanie wymyślonych okazów fauny i flory, odznaczając swoje obiekty unikatowymi kształtami, kolorami czy też teksturami. Bajkowe rośliny, które tworzone są przez wyobraźnię twórców, powstają na iPadzie Pro przy użyciu Apple Pencil, skąd przenoszone są do bazy pełnej kreatywnych roślin.
Następnie, dzięki skanerowi z dostępem do technologii LiDAR, użytkownicy mogą oglądać stworzone rośliny i zwierzęta, przekształcone do trójwymiaru, w rozszerzonej rzeczywistości i przestrzeni wokół siebie. Aplikacja może także działać w trybie UV, co zapewnia jeszcze lepsze wrażenia z płynących doświadczeń.
Zamysł aplikacji Deep Field
Pomysł na aplikację Deep Field to nie tylko pokaz kreatywności uczniów oraz wyświetlenie ich w rozszerzonej rzeczywistości, ale także metoda na przekazanie wiedzy na temat roślin, które już wyginęły. Ma więc drugie dno, bezpośrednio związane z koniecznością ochrony planety. Kreatorzy i twórcy doświadczenia, w oparciu o liczne narzędzia marki Apple, zdołali odtworzyć trójwymiarowe rośliny, niezwykle zbliżone do tych, których już nie jest nam dane oglądać.
Jak twierdzą autorzy, AR jest środkiem wyrazu, pozwalającym na opowiadanie historii – wszystko dlatego, że do jej działania możemy wykorzystać wiele zmysłów. Dodatkowym doznaniem płynącym z aplikacji jest zestaw odtwarzanych dźwięków natury, skupiający użytkownika wokół wymarłych lub też zapomnianych gatunków roślin i zwierząt.
Aplikacja trafia w ręce osób odwiedzających galerię sztuki Art Gallery of New South Wales, zlokalizowanej w Sydney. Następnie ma zostać użyta w Los Angeles, a następnie w wybranych miejscach w Europie i Azji.