Polski oddział Samsunga oficjalnie potwierdził sprzedaż pierwszego telewizora z technologią obrazu microLED w naszym kraju. Szczęśliwy posiadacz tego telewizora klasy superpremium o przekątnej 110 cali zapłacił za niego 675 tysięcy złotych. Sprzęt zakupiono w sklepie Audio Color.
Samsung The Wall znalazł właściciela
Pamiętacie, jak na początku listopada tego roku informowaliśmy o tym, że telewizor o przekątnej 110 cali, który wyświetla obraz w technologii microLED, trafił na nasz rynek? Kto by pomyślał, że przy obecnej inflacji, drożyźnie oraz ogólnie mało ciekawej sytuacji gospodarczej (z którą przegrywają nawet duże magazyny o tematyce gier), nabywca znajdzie się w ciągu miesiąca?
Firma, która stworzyła ten sprzęt, oficjalnie potwierdziła, że kosztujący 675 tysięcy złotych gigant znalazł już pierwszego właściciela w naszym kraju! Samsung dopatruje się (zresztą wydaje mi się, że całkiem słusznie) w tym wydarzeniu nowego rozdziału dla kategorii sprzętu, która jest ponad zwykłe „premium”. Widać to po samym fakcie powstania tego artykułu – o tym wydarzeniu warto napisać.
Czym wyróżniają się matryce microLED?
Ogromną szczegółowością – precyzyjnie wyświetlany obraz, tonalne przejścia oraz ogólnie pojęty realizm. W modelu, który udało się sprzedać, Samsung zastosował 25 mln mikrometrowych diod, gwarantujących widzowi wrażenia wizualne, których nie da się opisać słowami. Mało tego – sam telewizor jest praktycznie bezramkowy, co sprawia, że użytkownicy mogą poczuć o wiele większą immersję.
Jak kierownictwo Samsunga postrzega telewizory microLED?
Och, ależ jakże by inaczej niż w samych superlatywach? Niemniej faktycznie jest to dość intrygujące, gdy pierwszy prototyp zostaje pokazany w 2018 roku, a niecałe 4 lata później trafia do klienta w Polsce.
Wspaniale jest obserwować tę technologiczną ewolucję: od konceptu po finalny produkt, który dziś zachwyca widzów na całym świecie. Modułowy ekran MICRO LED Samsung pokazał szerszej publiczności już podczas targów CES 2018 w Las Vegas. Dziś możemy potwierdzić, że pierwszy taki telewizor został już zainstalowany u klienta w Polsce. To niesamowite, jak szybko postępuje technologia: od centrum R&D do finalnej instalacji na rynku. Już nie mogę doczekać się, nowości z CES 2023.
Grzegorz Stanisz, dyrektor sprzedaży i marketingu działu RTV w firmie Samsung Electronics Polska