Producent gier Ubisoft ujawnił swoje najnowsze oprogramowanie. Ghostwriter pomoże twórcom gier w pisaniu mniej wymagających dialogów postaci.
Narzędzia AI do coraz ciekawszych zastosowań
Możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji ograniczone są tylko ludzką wyobraźnią, która okazuje się nie mieć granic. Od bardzo podstawowych i przyziemnych usług, jak robienie notatek z rozmów czy wypełnianie dokumentacji, przez bardziej skomplikowane jak cyfrowe asystentki czy malowanie obrazów, po cuda pokroju przewidywania tsunami i pilotowanie myśliwców. Na tle tych ostatnich nowe narzędzie Ubisoftu nie prezentuje się zbyt ekscytująco, ale twórcy gier już zacierają ręce.
A to dlatego, że Ghostwriter – AI stworzone przez Ubisoft – pozwoli na zaoszczędzenie ogromnej ilości czasu deweloperom i studiom. Jak? Jednym z kluczowych elementów gier są dialogi między postaciami, a bardzo ważnym rodzaje dialogów jest szum postaci pobocznych – tłumu na ulicy czy przypadkowych przechodniów. Coś, co musiało być za każdym razem tworzone indywidualnie przez deweloperów – dzięki nowemu narzędziu Ubisoftu zostanie zautomatyzowane.
Cyfrowe postacie przemówią słowami AI
Aby skorzystać z Ghostwritera, twórcy dialogów wprowadzają postać i typ interakcji, którą chcą stworzyć. Następnie narzędzie tworzy wariacje, z których każda ma nieco inne brzmienie, do przejrzenia przez autorów. Gdy scenarzyści dokonują edycji wersji roboczych, Ghostwriter się aktualizuje, tworząc bardziej dostosowane opcje w przyszłości.
Ghostwriter został stworzony ramię w ramię z zespołami narracyjnymi, aby pomóc im szybciej i skuteczniej wykonywać powtarzające się zadania, dając im więcej czasu i swobody na pracę nad narracją, postaciami i przerywnikami filmowymi
Ubisoft
Ubisoft pracuje teraz nad zachęceniem twórców gier do korzystania z nowego narzędzia. Według Bena Swansona, naukowca R&D, który stworzył Ghostwritera, największym wyzwaniem jest teraz integracja narzędzia z produkcją. Aby to ułatwić, zespół produkcyjny stworzył Ernestine, narzędzie zapleczowe, które ułatwia deweloperom tworzenie nowych modeli uczenia maszynowego w Ghostwriter.
Jeśli nowe narzędzie okaże się skuteczne, scenarzyści będą mogli zaoszczędzony czas i energię poświęcić na ważniejsze elementy gier – budowanie bardziej szczegółowych, wciągających światów gier do eksploracji oraz kreację ciekawszych postaci głównych.