Wyszukiwarka (źródło: Google)
Wyszukiwarka (źródło: Google)

Wyszukiwarka Google z kolejnymi nowościami. Dzięki AI

Google ponownie ulepsza swoją wyszukiwarkę, która nadal jest testowana przez ograniczoną liczbę użytkowników. Eksperymentalna forma zyskuje trzy kolejne opcje, wspomagające użytkownika w poszukiwaniu cennych informacji.

AI coraz bardziej zadomawia się w wyszukiwarce Google

Sztuczna inteligencja opanowała świat. Choć Bard został już zaprezentowany i trafił w nasze ręce, to Google nie zatrzymuje swoich intensywnych prac. Laboratorium wyszukiwania, które ruszyło w maju br. zostało zasilone kolejnymi możliwościami, jeszcze bardziej angażującymi rozwiązaniami z AI.

Eksperymentalna wersja wyszukiwarki obejmowała generowanie formy migawki, będącej skrótem wyszukanych artykułów. Sztuczna inteligencja nieco podsumowywała i zbierała konkretne informacje na samej górze, a także była w stanie krótko i zwięźle tworzyć szybkie wskazówki. Przy poszukiwaniach produktu do zakupu natomiast generowała sugestie na temat cech, które powinny posiadać dane urządzenia czy rzeczy.

Wyszukiwarka z AI (źródło: Google)
Wyszukiwarka z AI (źródło: Google)

Teraz jednak przyszedł czas na kolejne nowości, które i podczas tej aktualizacji zostały podzielone na trzy segmenty czynności. Wśród nich można wymienić lepsze zrozumienie dzięki obrazom i filmom, szybsze przeglądy oparte o sztuczną inteligencję oraz możliwość poszerzenia wiadomości, gdy temat jest interesujący dla użytkownika. Na czym w rzeczywistości mają polegać te opcje?

Nowości w Laboratorium wyszukiwania Google

Technologiczny gigant do swojej wyszukiwarki, dostępnej teraz dla wybranych użytkowników na terenie Stanów Zjednoczonych, dołączył możliwość wykorzystania obrazów i filmów. Oznacza to, że jeśli do poszukiwania konkretnych obiektów czy czynności możliwe jest zobrazowanie wyników, to AI je wyświetli. Dzięki temu sztuczna inteligencja nawiąże grafiką czy wideo do tematu, na który zadano jej pytanie.

Wyszukiwarka Google z kolejnymi nowościami. Dzięki AI

Drugą, tym razem odświeżoną opcją, jest ulepszenie skracające czas generowania przeglądów przez AI o połowę. Jak zaznacza gigant z Mountain View, trwają prace nad jeszcze szybszym tworzeniem odpowiedzi. Ostatnia już nowość dotyczy czasu publikacji danej informacji, która stanowi źródło dla modelu sztucznej inteligencji, co przekłada się na dodanie daty do konkretnego linku.