Hyundai zaprezentował swoje najnowsze rozwiązanie z pogranicza robotyki i motoryzacji. Robot ACR automatycznie ładuje samochody elektryczne podczas postoju.
Elektryki z potrzebami
Nowych konstrukcji elektrycznych powstaje coraz więcej i więcej. Dostępne są już nie tylko e-osobówki, ale także kampery, motocykle, ciężarówki czy samoloty. Dla tej szybko powiększającej się rodziny konieczna jest infrastruktura zdolna ją wykarmić. Na szczęście i na tym polu powstaje coraz więcej innowacji. Koncepcja zaprezentowana przez Hyundai, choć nie nowa, wyróżnia się designem i odpornością na trudne warunki atmosferyczne.
Robot do automatycznego ładowania (ACR) jest przeznaczony do podłączania i ładowania pojazdów elektrycznych. Podczas testów jednoramienny ACR połączył się z szybko ładującym się Ioniq 6. Urządzenie sprawnie komunikuje się z samochodem, aby otworzyć port ładowania, a opierając się na kamerze określa dokładną lokalizację portu i kąt, pod którym się znajduje. Urządzenie ma nawet taką funkcję, jak ostrzeganie pieszych, by nie podchodzili do kabla ładowania.
Asystent, który uwinie się raz dwa i ma łeb jak sklep
To, co wydaje się dość proste, obejmuje wiele zmiennych i obliczeń, łączących informacje o dokładnym miejscu parkowania pojazdu, kształcie portu ładowania, pogodzie i wadze kabla ładującego w celu zapewnienia bezpiecznego połączenia między ładowarką a pojazdem. Aby tak się stało, Laboratorium Robotyki Grupy Hyundai opracowało algorytm AI oparty na kamerach 3D.
ACR jest także dobrze przystosowany do rzeczywistych warunków zewnętrznych. Robot ma stopień wodoodporności i pyłoszczelności IP65.
ACR pomoże uczynić ładowanie pojazdów elektrycznych łatwiejszym i wygodniejszym, zwłaszcza w nocy. Poprawi również dostępność, szczególnie dla osób z barierami ruchowymi, ponieważ kable do ładowania stają się grubsze i cięższe, aby umożliwić ładowanie z dużą prędkością. Będziemy nadal rozwijać ACR w celu zwiększenia bezpieczeństwa i wygody, aby wszyscy klienci samochodów elektrycznych mogli wkrótce korzystać z to na stacjach ładowania.
Dong Jin Hyun, szef Hyundai Group Robotics Lab
Koncern wciąż pracuje nad robotem, a system ma być zaprezentowany zainteresowanym na żywo podczas Seoul Mobility Show 2023.