Popularna platforma e-commerce Amazon intensyfikuje swoje wysiłki w temacie sztucznej inteligencji. Obecnie bada narzędzie AI dla sprzedawców, mające ułatwić im tworzenie ofert oraz wdraża algorytm podsumowujący najważniejsze informacje z recenzji pozostawionych przez użytkowników.
Amazon tworzy narzędzie AI dla sprzedawców
Według doniesień, Amazon testuje obecnie model sztucznej inteligencji, który docelowo służyć będzie sprzedawcom internetowym do tworzenia opisów produktowych oraz do komponowania chwytliwych tytułów. Wspomniane narzędzie ma trafić w ich ręce po to, by ci mogli kreować swoje aukcje szybciej i w lepszym stylu niż dotychczas.
Ze wstępnych relacji wiemy, że działanie tego modelu AI opiera się na analizie słów kluczowych, które zostały wprowadzone przez użytkownika. Następnie generatywna sztuczna inteligencja prezentuje gotową już ofertę wraz z potencjalnym tytułem.
Efekt finalny pozostaje jednak w rękach człowieka i to on nadal odpowiada za to, by opublikowana treść była zgodna z restrykcyjnymi wytycznymi platformy sprzedażowej. Dla przykładu: aukcja nie może zawierać słów lub zdań, które są obsceniczne, krzywdzące lub wulgarne, kodów HTML oraz próśb odnoszących się do wystawienia pozytywnej recenzji. W obecnie znanych założeniach użycie AI ma zapewnić sklepom internetowym mniejszą liczbę zwrotów przez większą dokładność ofert i lepszą analizę preferencji klientów.
Nowe narzędzie AI jest obecnie testowane przez wyselekcjonowane grono sprzedawców. Bez wątpienia jest to kolejny ważny krok branży e-commerce w stronę implementacji dużych modeli językowych (LLM). Wcześniej podobne technologie wdrażały u siebie firmy, takie jak BigCommerce oraz Shopify.
Sztuczna inteligencja będzie podsumowywała recenzje
Korporacja chce, by klienci nie musieli przeglądać setek recenzji danego produktu przed dokonaniem zakupu, więc zaprzęgnęła do pracy sztuczną inteligencję. Nowa funkcja streszcza najważniejsze informacje dotyczące przeglądanego przedmiotu, wyszczególniając cechy produktu oraz opinie, które przewijały się w opublikowanych już recenzjach najczęściej. Jak wspomina Amazon, można będzie ręcznie wskazać, jaka kategoria informacji nas najbardziej interesuje, a AI pokaże nam recenzje dotyczące akurat wybranej przez nas frazy:
Na przykład klient, który chce dowiedzieć się, czy produkt jest łatwy w użyciu, może wyświetlić recenzje zawierające wzmiankę o „łatwości użytkowania”, dotykając tego atrybutu produktu pod wyróżnionymi recenzjami.
Spokojnie, pojawienie się tej opcji nie zablokuje dotychczasowego sposobu przeglądania opinii pozostawionych przez klientów. Amazon w tej materii deklaruje transparentność w komunikatach prasowych oraz ponownie przypomina, że działa na rzecz ograniczenia liczby fałszywych recenzji na platformie. A jak walczy z tym procederem? Zgadliście – także przy użyciu AI.