Brytyjski producent samochodów Caterham ogłosił plan stworzenia eksperymentalnej, elektrycznej wersji sportowego modelu Seven.
Zielone demony prędkości
Pojazdom o napędzie alternatywnym brakuje już niewiele do osiągów spalinowych potworów, czego dowodem jest Rimac Nevera i jego ciąg rekordów. W zielonej stajni stoi (lub niedługo stanie) też wiele innych, dzikich rumaków, takich jak włoski Bertone i Pininfarina czy francuski Alpine. Fani sportowych samochodów do tej stajni będą mogli w przyszłości dodać wyjątkową wersję charakterystycznego modelu Seven brytyjskiej marki Caterham.
Oficjalnie nazywany Caterham EV Seven, pojazd koncepcyjny jest tworzony we współpracy z brytyjską firmą, zajmującą się mobilnością elektryczną Swindon Powertrain. Główna wersja ważącego poniżej 700 kg modelu będzie wyposażona w niestandardowy silnik elektryczny Swindon HPDE E Axle, zasilany przez 52-kWh chłodzony zanurzeniowo akumulator litowy.
Nie podano żadnych danych dotyczących czasu ładowania ani zasięgu jednostki. Jeśli chodzi o sportowe osiągi, to Caterham dąży do osiągnięcia maksymalnej mocy 240 KM przy 9000 obr./min, maksymalnej prędkości 209 km/h i przyspieszenia do setki w 4 sekundy. Samochód ma mieć ostatecznie stosunek 340 KM mocy na tonę.
Samochód eksperymentalny z czasem stanie się seryjny
Firma oświadczyła, że chociaż na razie nie planuje wprowadzenia EV Seven do produkcji, potomek pojazdu powinien być dostępny na rynku w przyszłości.
EV Seven to stanowisko testowe, na którym można sprawdzić, jak dobrze układ napędowy EV działa w określonych przypadkach zastosowań naszych klientów. Robimy to z szeroko otwartymi oczami, aby dowiedzieć się, jak zapewnić określone cechy niezbędne Caterhamowi Seven: lekki, prosty i przyjemny w prowadzeniu. Wprowadzimy go na rynek we właściwym czasie, gdy przyszła generacja akumulatorów na to pozwoli.
Caterham
Zainteresowani mogą zarejestrować się w celu otrzymywania aktualizacji o dostepności modelu za pośrednictwem strony internetowej firmy.