Sztuczna inteligencja AI (źródło: Pixabay)
Sztuczna inteligencja AI (źródło: geralt, Pixabay)

Polski Cosmose AI wart już ponad 2 miliardy złotych

Wywodząca się z Polski firma Cosmose AI jest już warta ponad 2 miliardy złotych. Wszystko dzięki inwestycji szwajcarskiego NEAR, globalnego lidera technologii internetu trzeciej generacji.

Intensywny rozwój polskiej firmy

Cosmose AI jest firmą, założoną przez polskiego przedsiębiorcę Mirona Mironiuka, która stanowi platformę globalnych rozmiarów. Jej głównym zadaniem jest przewidywanie wpływu na sposób dokonywania zakupów przez klientów w sklepach stacjonarnych. Usługi tej platformy wykorzystują najbardziej znane marki, do których należy np. L’Oreal, LVMH czy też Samsung.

Działanie platformy opiera się o wykorzystanie anonimowych identyfikatorów użytkowników urządzeń mobilnych oraz ich dokładnej lokalizacji, której celem jest wsparcie znanych marek. Dzięki zebranym informacjom o klientach sprzedawcy detaliczni są w stanie generować zaawansowane strategie w zakresie prowadzenia sprzedaży i reklamy. Technologia Cosmose AI jest na tyle dokładna, że potrafi zlokalizować klienta w sklepie z dokładnością do 2 metrów.

Zgromadzone dane udostępniane są z kolei do systemu sztucznej inteligencji, co przekłada się na szacowanie kolejnych odwiedzin klienta w danym sklepie. Póki co system uruchomiony został na terenie Chin, a jego działanie pobiera dane z kilku aplikacji, do których należy m. in. Weibo i Didi, będący chińską wersją Ubera.

(źródło: Cosmose AI)
(źródło: Cosmose AI)

Na czym polega technologia, którą ma zamiar wdrażać Cosmose AI?

Technologią i innowacjami tej firmy ponownie zainteresowały się zagraniczne przedsiębiorstwa, które postanowiły zainwestować ogromne kwoty. W taki właśnie sposób startup warty jest już ponad dwa miliardy złotych.

Za ostatnią inwestycję w wysokości 500 milionów dolarów odpowiedzialna jest szwajcarska fundacja NEAR. Firma Cosmose AI ma teraz zamiar wdrażać kolejne innowacje, które oparte zostaną na zasadach koncepcji infrastruktury internetowej Web3 (internet trzeciej generacji). Jej podstawą ma być sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, choć zakres użyteczności internetu ma być zbliżony do obecnie używanego. Rewolucyjne zmiany mają dotknąć zamieszczanych treści.