Disney+ logo
(fot. Disney)

Disney+ popsuł jedną z funkcji w najnowszej aktualizacji

Usługa VOD Disney+ jest dostępna w Polsce od niedawna, lecz jej użytkownicy już napotykają pierwsze problemy z aplikacją. Najnowsza aktualizacja, która została wydana na część telewizorów i przystawek, popsuła jedną z popularnych funkcji, przez co użytkownicy nie mogą cieszyć się pełnią możliwości swoich urządzeń.

Felerna aktualizacja Disney+

Jeśli jesteście fanami filmów i seriali, z pewnością wiecie, czym jest Dolby Atmos. Technologia ta umożliwia emisję dźwięku z efektem trójwymiarowości, dzięki zastosowaniu wielu ścieżek audio. Efekt ten jest w szczególności odczuwalny podczas seansów w kinach, lecz na rynku znajdują się również telewizory i przystawki, oferujące wsparcie tego standardu. Dzięki nim możliwe jest stworzenie systemu trójwymiarowego dźwięku we własnym domu.

Dolby Atmos jest obsługiwane przez wiele aplikacji VOD, dzięki czemu ich subskrybenci mogą cieszyć się biblioteką tytułów z udoskonalonymi efektami dźwiękowymi. Wśród takich serwisów można wymienić Netflixa, HBO Max oraz Disney+, lecz ten ostatni zaczął sprawiać użytkownikom kłopoty.

W ostatnich dniach na Reddicie pojawiają się liczne komentarze na temat niedziałającego Dolby Atmos w usłudze Walta Disney’a. Problemy dotyczą telewizorów i przystawek, działających pod kontrolą systemu Android TV, w tym także tych z nakładką Google TV. Użytkownicy skarżą się na brak wspomnianej funkcji m.in. w telewizorach Sony Bravia czy też na przystawkach Nvidia Shield TV.

Na łamach r/AndroidTV pojawił się też inny wątek, w którym posiadacz telewizora marki TCL przekazuje, że Dolby Atmos przestał działać zarówno w aplikacji Disney+, jak i Apple TV+. Nie wiadomo, na ile problemy w tych dwóch aplikacjach są ze sobą powiązane.

Disney+
(fot. Disney)

Jak odzyskać funkcję Dolby Atmos?

Wiemy już, że źródłem problemów Disney+ na urządzeniach z Android TV i Google TV jest najnowsza aktualizacja tej aplikacji. Wydana całkiem niedawno do Sklepu Google Play wersja 2.9.1 sprawia, że użytkownicy zostają pozbawieni funkcji Dolby Atmos podczas odtwarzania treści z tej platformy. Błąd ten nie występował w wersji 2.8.0, która do niedawna była najnowszą dostępną.

W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest wyczekiwanie na kolejną aktualizację aplikacji. Brak dźwięku przestrzennego może wydawać się na początku dziwny, lecz oglądanie wszystkich treści jest możliwe, a usługa cały czas działa. Inną opcją jest ręczne pobranie i zainstalowanie pliku ze starszą wersją apki, lecz ta czynność w przypadku telewizorów i przystawek nie należy do najprostszych.