Ciężarówka elektryczna Tangra LH1 (Źródło: https://terralinetrucks.com/)

Oto elektryczna ciężarówka z zasięgiem ponad 800 kilometrów

Amerykańska firma transportowa Terraline prezentuje model elektrycznej ciężarówki obsługiwanej przez człowieka. Tym samym przenosi skupienie z autonomicznych modeli na pojazdy dla kierowców.

Elektryfikacja opanowuje transport

Samochody, autobusy i ciężarówki elektryczne to coraz częstszy widok na drogach. Na problemy, takie jak niski zasięg i wysoka cena, powstają powoli nowe rozwiązania. Nic więc dziwnego, że do szerokiej puli modeli dołączają nowe. Firma, znana wcześniej jako Solo Advanced Vehicle Technologies, również dynamicznie wdraża swoje rozwiązania na rynek, po małym pivocie technologicznym…

Dotychczas spółka, znana teraz pod nową nazwą Terraline, zajmowała się konstruowaniem elektrycznych, autonomicznych pojazdów, jednak pod wpływem zapotrzebowania w jej stajni pojawił się nowy model dla ludzkich kierowców. Ciężarówka Tangra LH1 odpowiada na zapotrzebowanie na w pełni elektryczny samochód ciężarowy klasy 8 do transportu długodystansowego dla ludzi.

Terraline nie rezygnuje całkowicie z autonomicznego modelu, który wciąż jest rozwijany, ale reaguje na pilne zapotrzebowanie na manualne elektryki dalekobieżne, mające pomóc w dekarbonizacji transportu towarowego. Pod nowym kierownictwem planuje wdrożyć Tangra LH1 do testów u klientów jeszcze w tym roku.

Ciężarówka elektryczna Tangra LH1 (Źródło:  https://terralinetrucks.com/)
Ciężarówka elektryczna Tangra LH1 (Źródło: https://terralinetrucks.com/)

Transportowy elektryk z zasięgiem 800 km

Podobnie jak autonomiczny model, ciężarówka Tangra LH1 ma zasięg ponad 800 kilometrów na jednym ładowaniu, dzięki połączeniu dużego akumulatora i technologii zwiększających wydajność. Ta ostatnia zostanie dodatkowo zwiększona, dzięki aktywnym elementom aerodynamicznym i oponom o niskim oporze toczenia, natomiast sprzęt do szybkiego ładowania zapewni najszybsze i najbardziej bezproblemowe postoje na ładowanie.

Firma nie zdradziła, jaką moc będzie miała ciężarówka, ale potwierdza, że będzie napędzana tandemowymi wielobiegowymi osiami elektrycznymi, podobnie jak model autonomiczny, który wg. zapowiedzi był wyposażony w osie o mocy 805 KM.

Ciężarówka będzie sprzedawana w modelu usługi za milę. Firma będzie leasingować pojazd klientom flotowym i dbać o konserwację. Ciężarówka Tangra LH1 projektowana jest z myślą o eksploatacji przez 10 lat i 4,8 miliona kilometrów.