Samochód elektryczny Genesis GV60 (Źródło: genesis)
Samochód elektryczny Genesis GV60 (Źródło: genesis)

Genesis GV60 to elektryczny samochód, który rozpozna twarz właściciela

Południowokoreański producent samochodów wypuszcza swój pierszy, elektryczny samochód. GV60 to udany debiut Genesis na rynku elektryków.

To czas elektrycznych rakiet

Elektryczny napęd święci triumfy, pojawiając się na coraz większej liczbie platform, od hatchbacków i crossoverów po kampery i średnie ciężarówki. Niewiele modeli miało jednak tak dobry start i zgarniało tyle pochwał, co tegoroczny debiutant Genesis. To projekt południowokoreańskiego producenta samochodów osobowych i SUV-ów z siedzibą w Seulu, należącego do koncernu Hyundai Motor Group.

Genesis GV60 to zgrabny elektryczny SUV, który zamiast iść za nowymi projektami i brandingiem pojazdów elektrycznych wykorzystuje podstawowy projekt Genesis, z którego luksusowa marka jest już znana. Co na pierwszy rzut oka może zdradzać, że GV60 to elektryczny pojazd, to nieco przytłumiona osłona chłodnicy. Poza tym GV60 zachowuje klasyczne proporcje, proste linie nadwozia, podwójne szczeliny na reflektory i krótkie narożniki, znane z innych modeli Genesis.

Jeden z najlepszych elektryków?

GV60 ma akumulator o pojemności 77,4 kWh i dwa silniki elektryczne, z napędem na wszystkie koła w standardzie. Model podstawowy (Advanced) ma moc 314 koni mechanicznych (234 kW), a model Performance ma 429 KM (320 kW). Tę ostatnią liczbę można zwiększyć na kilka sekund do 483 KM (360 kW) za pomocą przycisku Boost na kierownicy GV60 Performance. Szacowany zasięg modelu wynosi 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Czas ładowania różni się w zależności od sposobu podłączenia, ale GV60 ładuje się w około 6,5 godziny z ładowarki 240 V/50 A.

Genesis GV60 jest też obecnie jedną z niewielu opcji na rynku, która jest w stanie wykorzystać szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 350 kW, co pozwala naładować pojazd od 10 do 80% w około 20 minut.

Cena GV60 zaczyna się od 61000 dolarów, a modelu Performance od 71000 dolarów. Oba są dobrze wyposażone w systemy wspomagające kierowcę, technologię bezpieczeństwa, luksusowe udogodnienia oraz funkcję rozpoznawania linii papilarnych i twarzy do otwierania bez kluczyka. Bardziej luksusowe elementy z najwyższej półki, takie jak pomoc w parkowaniu, utrzymywanie pasa ruchu, interwencja w martwym polu itp., również należą do wyposażenia standardowego. Wersja Performance nie wprowadza żadnych dużych zmian w wyposażeniu, a jedynie osiągach (standardowy model przyśpiesza do setki w 5 sekund, Performance natomiast w 4 sekundy).