Gra AI, która zachęca do adopcji psa. Najpierw zgadnij czy jest prawdziwy
Źródło: Pexels/Kat Smith

Gra AI, która zachęca do adopcji psa. Najpierw zgadnij czy jest prawdziwy

Jakie połączenie lubimy najbardziej? Jasna rzecz, że przyjemnego z pożytecznym. Taki właśnie jest projekt marketingowy stworzony dla amerykańskiego schroniska, który poprzez grę AI zachęca do przygarnięcia psa. Chcesz wypróbować?

Chodź pokażę Ci pieski

Promować adopcję psów ze schroniska w Nashville i Los Angeles będzie gra przeglądarkowa o nazwie „This Dog Exists”, która opiera swoje działanie na algorytmach sztucznej inteligencji. Rozgrywka jest niezwykle prosta, bo polega na odgadnięciu, który pies jest tym prawdziwym spośród czterech zaprezentowanych na ekranie. Pozostałe trzy, mimo wysokiego realizmu, są wykreowane sztucznie przez technologię stabilnej dyfuzji. W projekcie wykorzystano działanie generatora obrazów Lexica.art, który okazał się świetnym wyborem według relacji autora, mimo że jest mniej popularny niż Midjourney oraz DALL-E.

Ostrzegam, że quiz nie należy do łatwych, a dostarczone przez AI zdjęcia są bardzo szczegółowe. Wydawało mi się, że będę wiedział, jak wygląda prawdziwy pies, ale nieco się przeliczyłem. Sztuczna inteligencja okazała się szczwanym lisem i kilkukrotnie mnie nabrała. Zresztą, co ja będę się tłumaczył, sprawdź sam i daj znać, jak Ci poszło.

Dobra wiadomość jest taka, że po kilku błędnych wyborach strona postanawia oszczędzić nam dalszych kompromitacji i emituje zabawny komunikat o treści: „Hau! Wygląda na to, że potrzebujesz prawdziwego psa, bo nie wiesz, jak wygląda prawdziwy pies”.

Gra AI, która zachęca do adopcji psa. Najpierw zgadnij czy jest prawdziwy
Ten z gitarą to raczej odpada, podejrzany jest.

Projekt powstał w jedną dobę

Inicjatywa powstała dla Wags & Walks, amerykańskiej organizacji non-profit, która zajmuje się ratowaniem psów przed eutanazją i prowadzeniem punktów adopcyjnych w Nashville oraz Los Angeles. Autorem gry jest Matt Reed z agencji reklamowej Redpepper, który jest znany w sieci m.in. ze stworzenia filtra HoriZuck w aplikacji Snapchat, który imituje puste i martwe spojrzenie awatara Marka Zuckerberga z Horizon Worlds. Mark również fizycznie ma zdumiewająco nieruchomy wzrok, do tego stopnia, że nadal nie wiadomo czy jest człowiekiem, czy tylko się za niego przebrał 😉

Wracając do tematu –„This Dog Exists” powstało podczas cyklicznego wydarzenia Createathon, które polega na tym, aby w ciągu doby agencja reklamowa dostarczyła gotową pracę dla wybranej organizacji non-profit. Zespół kreatywny Reeda doszedł do wniosku, że stworzenie gry AI opartej na stabilnej dyfuzji to świetny pomysł marketingowy dla schroniska, który jest na topie, który zszokuje i który ma potencjał, aby zaangażować internautów.

„This Dog Exists” nie jest przełomowy w wykorzystaniu technologii, ale jest to niesamowicie uroczy sposób na zaangażowanie ludzi. Nawet, jeśli zostanie adoptowany tylko jeden dodatkowy pies, uznam to za sukces.

– podsumowuje Matt Reed, twórca gry.

Pod kątem technologicznym nie jest to zaawansowany projekt, co przyznaje sam twórca, jednak ma szczytne założenia, z którymi trudno się nie zgodzić, a które na pewno warto propagować. Każdemu z podopiecznych organizacji życzymy rychłego znalezienia domu.