Chatbot sztucznej inteligencji o nazwie Hopla został oddany do dyspozycji klientów sieci Carrefour online na terenie Francji. Firma zaczęła na szeroką skalę wykorzystywać potencjał narzędzia ChatGPT nie tylko w kontakcie z klientami, ale również podczas opisywania swoich produktów czy tworzeniu ofert.
Bot AI na głównej stronie sklepu internetowego
Firma Carrefour ogłosiła, że wdroży trzy innowacyjne rozwiązania, które wykorzystają moc sztucznej inteligencji, ulokowanej w narzędziu ChatGPT. Klienci Carrefour.fr otrzymają podczas zakupów dostęp do robota doradczego i wygenerowanych opisów produktów marki własnej. AI wspomoże także pracowników w tworzeniu procedur związanych z zakupami.
Chatbot Hopla, który został oparty o głośne narzędzie sztucznej inteligencji firmy Open AI, ruszył już 8 czerwca 2023 roku. Nowość została zintegrowana z Carrefour.fr. Jego zadaniem będzie ułatwienie klientom codziennych zakupów, co istotne, w języku naturalnym.
Hopla trafi na stronę główną, a osoba zainteresowana będzie mogła zadać mu pytanie w dowolnym momencie. Bot będzie sugerował konkretne produkty, w zależności od potrzeb użytkownika. Algorytm tworzy sugestie w oparciu o narzucony budżet, ograniczenia czy też pomysł na konkretną potrawę. Hopla generuje także wiadomości o zapobieganiu marnowaniu jedzenia oraz przykładowych przepisach, jakie można zrealizować z wybranych przez klienta składników.
GPT-4 tworzy opisy produktów marki Carrefour
Karty produktowe artykułów marki zawierają szczegółowe opisy, wygenerowane z wykorzystaniem GPT-4. W ten sposób stworzono już bibliotekę ponad 2 tysięcy produktów online. Docelowo firma ma zamiar tę liczbę powiększyć, a nawet wdrożyć tak stworzone opisy do wszystkich oferowanych artykułów.
Sieć ogłosiła także wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w zakresie realizacji wewnętrznych procesów zakupowych. Oznacza to, że codzienne zadania zespołów pracowniczych będą wspomagane przez AI m. in. w tworzeniu ofert oraz ich analiz.