Być może to Facebook uratuje rynek inteligentnych okularów. Na konferencji Connect Mark Zuckerberg przedstawił pierwsze urządzenie tego typu, skierowane do konsumentów, które zadebiutuje już w 2021 roku. Jego prototyp nazywa się Project Aria.
Nowa generacja
Nowe okulary Facebooka oznaczają pierwszy moment w historii, w którym firma skupi się na rozszerzonej rzeczywistości. Biorąc pod uwagę jej dogłębną znajomość technologii VR, zapowiada się naprawdę ciekawie.
Już w tym miesiącu Facebook zacznie testować Project Aria w realistycznych warunkach. Producent chce rozwiązać potencjalne problemy z prywatnością, nagrywaniem filmów i ergonomią.
Okulary te to współpraca z firmą EssilorLuxottica, która wytwarza modele amerykańsko-włoskiej marki Ray-Ban.
Ah, co za czasy
Choć nie znamy nazwy końcowego produktu Facebooka, ani jego ceny, oczekiwania są naprawdę wysokie. Bankrutuje coraz więcej firm mających na celu wprowadzenie pierwszych inteligentnych okularów, które spełnią oczekiwania konsumentów.
Mimo, że niedawno opisywaliśmy prototypy start-upów Nreal i Auctify, to Facebook może stać się liderem tego rynku. Już za rok.
Nie oznacza to jednak, że konkurencja będzie mała. Większość technologicznych gigantów (Google, Apple, Amazon i Intel), już zadeklarowała, że pracuje nad własnym modelem inteligentnych okularów.
Od pokazu pierwszej wersji Google Glass nie mogę się doczekać na doświadczenie tej futurystycznej technologii. Być może to marzenie się spełni już niedługo.