Firma Intellias opracowała w pełni sprawny i mobilny cyfrowy kokpit. To sprzęt, będący dowodem na doświadczenie producenta w systemach wspomagających kierowcę samochodu w podróży. Nowy prototyp został zaprezentowany na targach CES 2023.
Systemy w prototypie
Technologia biegnie coraz szybciej, a już praktycznie wszystkie urządzenia mają dostęp do łączności, sterowania głosem czy sztucznej inteligencji. Również samochody stają się coraz bardziej inteligentne i potrafią komunikować się z użytkownikami, kierowcami i pasażerami, poprzez system human-machine interaction (HMI).
Intellias, firma posiadająca bogate doświadczenie w dziedzinach dotyczących mobilności, wykorzystała do stworzenia cyfrowego kokpitu systemy oparte na języku programowania C/C++, Linuxie oraz Androidzie.
Cyfrowy, prototypowy kokpit samochodu, został wyposażony w dotykowy wyświetlacz Full HD, wyświetlacz samochodowy IC oraz system SoC oparty o platformę Renesas R-Car, a także interfejs systemu CAN i GMSL. Zaprezentowany na tegorocznych targach CES prototyp przenośnego kokpitu wykorzystuje do swojego działania nawigację TomTom oraz funkcję ADAS, czyli asystenta kierowcy, który pozwala obejmować widok z tyłu i z lotu ptaka, wyświetlać znaki drogowe czy utrzymywać pas ruchu, łącznie z wykrywaniem przeszkód, pojawiających się na drodze.
Co potrafi prototyp kokpitu Intellias?
Cyfrowy kokpit samochodów wyświetla powiadomienia systemowe na temat obecnego stanu pojazdu, w których zawierają się komunikaty dotyczące prędkości, przyspieszenia, procesu hamowania oraz stanu naładowania akumulatora.
Prototyp Intellias został wyposażony także w sygnały generowane w zależności od sytuacji, a należą do nich stan silnika, tryb jazdy i skrętu, uruchomienie oświetlenia standardowego wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz przeciwmgielnego i awaryjnego, zapięcie pasów bezpieczeństwa, stan poduszek powietrznych, funkcji ESP, układu ABS. Ponadto oferuje radio, prognozę pogody oraz ogrzewanie, wentylację i klimatyzację (HVAC).
Sprzęt Intellias ma trzy wbudowane scenariusze, które pozwalają na zobrazowanie zachowania kokpitu w konkretnych sytuacjach, a należy do nich normalny proces jazdy włącznie z zaparkowaniem pojazdu, proces ładowania, a także sytuacja awaryjna w postaci wystąpienia problemów z silnikiem.