Meta dodaje nową funkcję o nazwie „Personal Boundary (granica osobista)” do Horizon Worlds i Horizon Venues, dwóch swoich aplikacji wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób inni gracze nie będą mogli wkraczać w twoją osobistą przestrzeń.
Nowa funkcja ma uchronić przed nękaniem i złym zachowaniem
Personal Boundary wprowadzono zaraz po tym, gdy beta-testerzy aplikacji zgłaszali problem nękania wśród innych użytkowników. To zachowanie jest niedopuszczalne. W związku z tym, iż świat Horizon ma być miejscem przyjaznym dla każdego, Meta postanowiła natychmiast działać.
Meta wprowadziła nową funkcję, która zapobiega zbliżaniu się awatarów na określoną odległość do siebie. W ten sposób tworzona jest bariera osobistej przestrzeni dla ludzi. Tym samym pozwala to na uniknięcie niechcianych interakcji.
Napastowanie seksualne nie jest żartem w zwykłym Internecie, ale doświadczenie tego w VR dodaje kolejną warstwę, która sprawia, że wydarzenie jest bardziej intensywne – napisała ofiara wirtualnej napaści.
Wiceprezes Horizon Vivek Sharma opisał incydent jako „całkowicie niefortunny” i powiedział, że beta-tester nie korzystał zapewne z funkcji bezpieczeństwa, które były wbudowane w Horizon Worlds. Postanowił jednak je udoskonalić w ten sposób, aby na przyszłość stały się czytelniejsze i łatwiejsze do znalezienia.
Do tej pory ręce innych graczy znikały, gdyby zbliżyli się za bardzo do czyjegoś awatara. Teraz natomiast cały ich awatar nie będzie mógł podejść bliżej do innego niż około 1,3 metra. Nowa funkcja jest domyślnie zawsze włączona. Meta w przyszłości ma udostępnić użytkownikom możliwość jej modyfikacji i dostosowania możliwej odległości do każdego według jego standardów.
Pamiętaj, że personal boundary jest domyślnie włączone dla każdego, dlatego będziesz musiał rozciągnąć ramiona, aby móc przybić piątkę awatarom innych osób w Horizon Worlds lub Horizon Venues” – czytamy w poście na Facebooku.
Co stanie się, gdy ktoś będzie próbował przekroczyć granicę osobistą?
Jeśli takie działanie zostanie wykryte, system automatycznie zatrzyma ruch do przodu. W takich sytuacjach nie będzie również żadnych dotykowych informacji zwrotnych, co oznacza, że użytkownik nie poczuje się tak, jakby czegokolwiek dotknął.
Warto dodać, że granica nie będzie widoczna dla innych użytkowników.