Nest Cam Wired (źródło: Google)
Nest Cam Wired (źródło: Google)

Kamery Nest Cam straciły na jakości obrazu po ostatniej aktualizacji

Zazwyczaj aktualizacje smart urządzeń przynoszą pozytywne zmiany. Tym razem jednak coś nie poszło zgodnie z planem. Użytkownicy niektórych kamer Nest Cam zgłaszają, że jakość ich nagrań znacząco się pogorszyła.

Smart home spod skrzydeł Google

Produkty Google dla inteligentnego domu gwarantują coraz lepszą jakość, a ich funkcjonalność i możliwości wzrastają z każdą kolejną wersją. Aplikacja Home natomiast, po ostatnich zmianach, jest niewiarygodnie intuicyjna i wygodna. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że jest wiodącą w tej branży, szczególnie, że standard Matter jest już dostępny dla urządzeń działających w oparciu o system iOS.

Niestety, nie zawsze wszystko musi pójść bezproblemowo, a dowodem na to jest ostatnia, wyjątkowo nieudana aktualizacja Nest Cam, która zepsuła jakość rejestrowanych obrazów. Użytkownicy od kilku dni zgłaszają, że wideo nagrywane przez kamery są znacznie gorsze niż tworzone dotychczas i mają wyblakłe kolory.

Kiepska aktualizacja, której nie da się powstrzymać

Jak się okazuje, problemy z kolorami obrazów pojawiły się po automatycznej aktualizacji oprogramowania Nest Cam z wersji 1.65 do 1.67. Procesu tego nie da się zatrzymać ani cofnąć, również zresetowanie czy przywrócenie ustawień fabrycznych urządzenia nie jest skuteczne. Co istotne, wycofanie się z automatycznych aktualizacji Google Home nic nie da, gdyż nie jest to proces dołączony do aplikacji, a samego sprzętu.

Nest Cam (źródło: Google)
Nest Cam (źródło: Google)

Jak wynika z informacji udostępnionych przez 9to5google, problem z wyblakłym obrazem dotyczy urządzeń Nest Cam w wersji działającej na baterii oraz edycji z Floodlight. Natomiast podobnych uwag nie zgłaszali użytkownicy edycji Wired, Doorbell oraz starszych kamer, pomimo ich aktualizacji. Google póki co nie komentuje zaistniałej sytuacji.

Aktualizacja 09.06.2023 r.

Jak wynika z informacji udostępnianych przez internautów, poza problemem z niższą jakością nagrań, kamery Nest pojawiają się jako offline. Taka sytuacja uniemożliwia włączenie podglądu w trybie na żywo, przy czym nagrania sprzed kilku minut można swobodnie odtwarzać.