Marka Volkswagen zaprezentowała nowy, elektryczny model. Samochód wstępnie nazwany ID. 2all to minimalistyczny hatchback w przystępnej cenie.
Elektryki powoli dla każdego
Postęp w rozwoju elektrycznych alternatyw sprawia, że zielone pojazdy powoli stają się coraz bardziej dostępne. Elektryczne rolki, rowery, skutery wodne i śnieżne, a nawet e-dirtbike, traktor czy pickup. Możliwości są coraz szersze. Co jednak z przeciętnym Kowalskim, który poszukuje „normalnych” elektrycznych czterech kółek za przystępną cenę? Volkswagen właśnie zaprezentował dokładnie taką propozycję.
Pojazd, wstępnie nazwany ID. 2all, to kompaktowy hatchback o zasięgu 450 kilometrów, nawiązujący do tradycji Golfa i Polo. Oparty o nadwozie o długości 405 cm, przeznaczony jest wyłącznie na rynek europejski. Na razie jest to koncepcja, ale Volkswagen przedstawił planowane wprowadzenie wersji produkcyjnej w 2025 roku.
ID. 2all będzie pierwszym pojazdem elektrycznym Volkswagena z napędem na przednie koła. Samochód napędzany będzie silnikiem elektrycznym o mocy 223 KM. Producent przyrzeka, że naładowanie baterii pojazdu od 10% do 80% zajmie 20 minut po podłączeniu do szybkiej ładowarki DC.
Minimalistyczny Volkswagen za rozsądną cenę
Samochód to także pierwszy popisowy numer nowego szefa designu VW – Andreasa Mindta.
Przenosimy DNA naszych ikon w przyszłość. ID. 2all jest zatem również hołdem dla Garbusa, Golfa i Polo.
Andreasa Mindt
Mindt wyznacza nowy kierunek stylizacji, kierując się trzema prostymi zasadami: stabilnością, sympatią i ekscytacją. Stabilność w tym przypadku wynika w dużej mierze z architektury elektrycznej, która toruje drogę długiemu rozstawowi osi i krótkim zwisom. Znajduje to również wyraz w linii poziomej. Jednocześnie samochód nawiązuje do sportowego charakteru, dzięki takim elementom, jak kontrastowe listwy progowe i tylny zderzak.
We wnętrzu oszczędnego Volkswagena znajdziemy skromną deskę z 12,9-calowym ekranem dotykowym systemu informacyjno-rozrywkowego i 10,9-calową tablicą rozdzielczą. Do tego wyświetlacz head-up, panoramiczny szyberdach, gniazdko elektryczne 230 V i dwie bezprzewodowe podkładki ładujące z magnetyczną blokadą pozycji. Pojemność bagażnika wyniesie od 490 do 1330 litrów.
Jeśli chodzi o osiągi, Volkswagen szacuje, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h wyniesie mniej niż siedem sekund, a prędkość maksymalna to 160 km/h.
Cena pojazdu ma wynieść 25000 euro.