Sony dzielnie pracuje nad PlayStation VR2, które będzie miało swoją premierę na przełomie obecnego i przyszłego roku. Dzisiaj pokazano kilka ciekawych elementów interfejsu użytkownika, w tym intrygującą możliwość nagrywania gracza podczas rozgrywki. Jak się jednak domyślacie, hełm takiego zapisu nie wykona.
Witajcie w ekosystemie PlayStation 5
Jakie urządzenie jest wyposażone w obiektyw i będzie w stanie przesłać nagranie do konsoli? To proste – Kamera HD do PlayStation 5. Jest to jedno niewielu z oficjalnych urządzeń peryferyjnych, jakie wspiera najnowsza konsola Sony. Warto pamiętać, że ten sprzęt do grania pozwala również na bezpośredni streaming do platformy Twitch. Oglądający będą mogli więc obserwować nie tylko rozgrywkę, lecz również reakcje graczy na żywo.
To jednak nie koniec nowości związanych z kamerami. Równie ważne są te umieszczone na hełmie PlayStation VR2. Te pozwolą w każdym dowolnym momencie wyświetlić otoczenie gracza bez potrzeby zdejmowania headsetu. W tym widoku gracze mogą również określić strefę rozgrywki, w której są bezpieczni i nie uderzą kontrolerem (lub głową) w jakąkolwiek ścianę.
Sony zaznacza jednak, że w tym konkretnym widoku nie da się niczego nagrywać, a służy on jedynie za podgląd otoczenia w czasie rzeczywistym. Dodam tylko, że funkcja ta jest znana już z hełmu Meta Quest 2 i w praktyce sprawdza się ona świetnie.
Tryby wyświetlania w PlayStation VR2
Podobnie jak w przypadku protoplasty, PlayStation VR2 obsłuży aż dwa tryby wyświetlania. W rozgrywce VR, gracze wyświetlą obraz z aktywnym widokiem 360° oraz rozdzielczością 4000 x 2040 z aktywnym HDR oraz częstotliwością odświeżania obrazu 90 Hz/120 Hz, w zależności od aplikacji.
Oprócz tego, każdy film oraz standardową grę uruchomimy w Trybie Kinowym. Tutaj już możemy liczyć na standardową rozdzielczość HD – 1920 x 1080, także z aktywnym HDR i częstotliwością obrazu 24/60/120 Hz – w zależności od limitów aplikacji i gry.
Osobiście jednak liczę na jedno ogłoszenie – wsteczna kompatybilność z klasycznym PlayStation VR. Od premiery w 2016 roku, na PlayStation Store ukazało się zbyt wiele świetnych gier, by przepadły one na starej generacji sprzętu. Miejmy nadzieję, że ta wiadomość jest tylko kwestią czasu i unikniemy zbędnych rozczarowań.