Hiszpański startup Niche Mobility ogłosił opracowanie pierwszego układu napędowego do rowerów elektrycznych z wirtualną skrzynią biegów.
Niecodzienne rowery i rozwiązania
Branża elektrycznych jedno i dwuśladów kipi od ciekawych konstrukcji i niecodziennych rozwiązań. Od zaawansowanych czujników, inteligentnych copilotów i sygnalizacyjnych kasków po elektroniczne rowery z włókna węglowego i stylowe trójkołowce. Hiszpański startup Niche Mobility ogłosił jednak coś z zupełnie innej półki pod względem innowacyjności. Pojazdy firmy mają być wyposażone w układy napędowe do rowerów elektrycznych z hamowaniem regeneracyjnym i wirtualną skrzynią biegów.
Opatentowany przez Niche system automatycznej cyfrowej skrzyni biegów (ADTS) został opracowany całkowicie przez inżynierów firmy i składa się z silnika o mocy 250 W, zdolnego do uzyskania momentu obrotowego do 120 Nm, który jest dostarczany z wirtualną skrzynią biegów, systemem regeneracji energii z hamowania, akumulatorem 450 Wh, kolorowym wyświetlaczem na kierownicy i aplikacją mobilną.
Ten dwukołowiec nie ruszy bez twojej autoryzacji
Wejście od kierowcy jest mechanicznie niezależne od wyjścia do tylnego koła. To oznacza, że energia z pedałowania jest kierowana do pokładowego generatora w celu naładowania akumulatora. Zapewnia to również ochronę przed kradzieżą, ponieważ ebike nie ruszy, chyba że zostanie odblokowany przez autoryzowanego użytkownika.
W systemie znajduje się również silnik trakcyjny, który jest połączony z tylnym kołem za pomocą łańcucha lub paska. Dołączona jednostka sterująca ebike w sposób ciągły oblicza wymaganą moc wyjściową na kole na podstawie danych z pokładowych czujników prędkości, momentu obrotowego i nachylenia drogi, a następnie w razie potrzeby płynnie dostosowuje wspomaganie silnika.
Różne tryby jazdy można wybierać za pomocą 2-calowego wyświetlacza TFT na desce rozdzielczej lub aplikacji towarzyszącej na sparowanym telefonie. Te tryby jazdy określają poziom energii odzyskiwanej podczas hamowania, poziom wspomagania pedałowania i profil biegów.
Na początek firma wyprodukuje około 500 jednostek nowego rodzaju napędu dla europejskich klientów OEM w 2024 r.