Nowa platforma dla pojazdów elektrycznych (Źródło: autoexpress)
Nowa platforma dla pojazdów elektrycznych (Źródło: autoexpress)

Modułowa, skalowalna platforma pojazdów elektrycznych już dostępna

Firma Electric Black Cab wprowadza na rynek nową konstrukcję. Platforma Space Oriented Architecture (SOA) to elastyczne, skalowalne rozwiązanie dla nowych projektów samochodów elektrycznych.

Elektryki rosną w siłę

Czy elektryki całkowicie wyprą tradycyjne, benzynowe środki transportu? Choć wydaje się to mało prawdodpobone, na rynku dostępne są już elektryczne samochody sportowe, hatchbacki, crossovery, duże SUVy, pickupy, kampery, a nawet ciężarówki. Teraz firma Electric Black Cab prezentuje swoją propozycję konstrukcyjną dla elektryków. SOA to platforma, która uprości design i produkcję nowych modeli pojazdów elektrycznych.

LEVC od kilku lat produkuje i sprzedaje zelektryfikowane wersje kultowej czarnej taksówki w stolicy Wielkiej Brytanii. Teraz, z pomocą rozwojową Geely, chińskiego producenta samochodów osobowych, firma wychodzi poza ten typ samochodu.

Space Oriented Architecture (SOA) była rozwijana wspólnie z Geely Holding Group przez ostatnie dwa i pół roku w centrach badawczo-rozwojowych w Chinach, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Niemczech, i będzie stanowić podstawę jej transformacji z producenta wysokiej klasy taksówek do wiodącego dostawcy rozwiązań dla pojazdów elektrycznych.

Nowa platforma dla pojazdów elektrycznych (Źródło: levc)
Nowa platforma dla pojazdów elektrycznych (Źródło: levc)

Wszechstronna platforma

Platforma SOA została zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować dostępną przestrzeń wewnątrz. Zespół akumulatorów znajduje się pośrodku płaskiej podłogi między kołami. Elektryczny układ napędowy jest umieszczony z przodu, a przód zoptymalizowano tak, aby spełniał pięciogwiazdkowe normy bezpieczeństwa obowiązujące w Europie i Chinach. Platforma udostępnia dodatkową ładowność pod główną przestrzenią bagażową za tylną osią, dzięki innowacyjnemu projektowi tylnego zawieszenia. Pojemność baterii jest również elastyczna, począwszy od 73 kWh do 120 kWh, z maksymalnym zasięgiem wynoszącym 695 km.

Platforma jest też domem dla nowych, „cyfrowych mózgów” typu chip-to-cloud, nazwanych L-OS, które mogą dodawać autonomiczne możliwości poziomu 2 do poziomu 4, a także oferować bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania.

SOA optymalizuje przestrzeń na pokładzie, oferując wiele konfiguracji i nieskończone możliwości, nową zaawansowaną platformę EV, która wspiera nową strategię LEVC, aby stać się wiodącym dostawcą mobilności o zerowej emisji dwutlenku węgla.

Alex Nan, dyrektor generalny LEVC